۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۶
کد خبر: ۱۰۳۸۴۲
به مناسبت ایام فاطمیه؛

نمایش یاس کبود در اهواز اجرا می شود

خبرگزاری رسا ـ نمایش مذهبی «ام ابیها» کاری از واحد نمایش حوزه هنری استان خوزستان به مناسبت ایام سوگواری بانوی دو عالم فاطمه زهرا(س) به اجرا در می آید.
ايام فاطميه
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی حوزه هنری خوزستان، محمد غدیر زاده، مدیر واحد نمایش حوزه هنری خوزستان اظهار داشت: این نمایش که طراحی و کارگردانی آن را حسین گلچین زاده بر عهده دارد 20 تابلو از سراسر زندگی پربرکت آن بانو را به تصویر می‌کشد.

مدیر واحد نمایش حوزه هنری خوزستان افزود: این نمایش در قالب برنامه «یاس کبود» که به همت معاونت امور فرهنگی و هنری شهرداری اهواز از 12 تا 17 اردیبهشت در جاده ساحلی برگزار می شود، به روی صحنه خواهد رفت.

قابل ذکر است که این نمایش برای سومین سال متوالی به اجرا در خواهد آمد و مورد استقبال عموم مردم اهواز قرار می گیرد.

بر اساس این گزارش، بهنام کوراوند، سرپرست آفرینش‌های ادبی حوزه هنری خوزستان ابراز داشت: همایش ادبی سرای کهن، به مناسبت بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی در سینما بهمن اهواز برگزار می‌شود.

سرپرست آفرینش‌های ادبی حوزه هنری خوزستان افزود: در این همایش شاعران برجسته استانی همچون وحید کیانی و قاسم آهنین جان به شعرخوانی خواهند پرداخت و مراسم شاهنامه خوانی توسط نوربخش احمد زاده به اجرا در خواهد آمد؛ در این همایش مقالاتی در خصوص شخصیت و تاثیرگذاری فردوسی در ادب پارسی توسط اساتید چون عبدالرضا حیاتی و صالح حسینی قرائت خواهد شد.

کوراوند اظهارداشت: در این همایش ادبی اجرای موسیقی سنتی به صورت تک نوازی توسط علی رضایی و محمدرضا مرادی مهر انجام خواهد شد؛ این مراسم در تاریخ بیست و پنجم اردیبهشت ماه همزمان با بزرگداشت روز حکیم ابوالقاسم فردوسی ساعت 18 و 30 دقیقه در سینما بهمن اهواز برگزار می‌شود.

برگزاری مسابقه یاران ولایت در رامشیر

حیدر حیدری، رییس اداره کتابخانه‌های عمومی رامشیر اداره کتابخانه‌های رامشیر اظهار داشت: در راستای اهداف فرهنگی و حفظ ارزش‌های هشت سال دفاع مقدس، مسابقه کتابخوانی «یاوران ولایت» را با همکاری ناحیه مقاومت بسیج برگزار می شود.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی رامشیر اداره کتابخانه‌های رامشیر، بیان داشت: سوالات این مسابقه در 1000 نسخه چاپ و میان اعضای کتابخانه‌های عمومی، سازمان‌های دولتی، مدارس شهرستان، دانشگاه پیام نور و عموم مردم توزیع شده است.

وی در خصوص این مسابقه تصریح کرد: سیر در زندگی و احوال شهیدان رمز استمرار نهضت مطالعه مفید است و این برنامه‌ها از سوی نهادهای فرهنگی باید تداوم داشته باشند؛ در پایان به 50 نفر از کسانی که رتبه‌های برتر را کسب کنند، به قید قرعه، جوایز نفیسی به رسم یادبود اهدا خواهد شد.

حیدری همچنین از فعالیت‌های کتابخانه‌های عمومی در هفته معلم نام برد و عنوان کرد: از جمله‌ برنامه‌های هفته معلم عضویت رایگان تمام فرهنگیان رامشیر از 12 اردیبهشت ماه 90 در کتابخانه‌های عمومی، اجرای شب شعر، دکلمه و قطعه ادبی به مناسبت پاسداشت روز معلم خواهد بود./9455/د102/س


ارسال نظرات