۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۰
کد خبر: ۱۰۳۸۵۶
سخنگوی جریان صدر عراق:

با کشته شدن بن لادن بهانه آمریکا برای اشغال عراق و افغانستان پایان یافت

خبرگزاری رسا ـ سخنگوی جریان صدر عراق، کشته شدن بن لادن را پایان توجیه حضور اشغالگران در عراق و افغانستان خواند و بر لزوم خروج آنان از منطقه تاکید کرد.
با کشته شدن بن لادن بهانه آمریکا برای اشغال عراق و افغانستان پایان یافت
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ صلاح العبیدی، سخنگوی جریان صدر عراق در کنفرانس خبری که روز گذشته برگزار شد بر لزوم خروج اشغالگران آمریکایی از خاک این کشور در پایان سال 2011 میلادی تاکید کرد و گفت: اگر آمریکا به توافقنامه امنیتی با عراق پایبند نباشد و همه نیروهای خود را در پایان سال 2011 از این کشور خارج نسازد با مقاومت نظامی شدیدی مواجه می شود و نیروهای مقاومت با تمام توان در برابر آنان خواهند ایستاد.

وی افزود: دولت و پارلمان عراق همچنان به مفاد توافقنامه و خروج اشغالگران پایبند هستند و امیدواریم تا این روند ادامه یابد، لیکن اگر زمزمه های تمدید حضور مدت اشغالگران یا حضور بخشی از آنان صحت داشته باشد ابتدا به مقاومت سیاسی اقدام کرده سپس به صورت مسلحانه و با تمام توان در برابر اشغالگران آمریکایی می ایستیم.

شیخ صلاح العبیدی درباره کشته شدن بن لادن تصریح کرد: اشغالگران آمریکایی به بهانه جنگ با تروریسم به عراق و منطقه یورش بردند، هم اکنون که بن لادن به قتل رسیده است دیگر هیچ بهانه ای برای ادامه اشغال عراق و افغانستان وجود ندارد و نیروهای آمریکایی باید از عراق و افغانستان خارج شوند.

سخنگوی جریان صدر تاکید کرد: نیروهای مقاومت تا هنگامی که اشغالگران در خاک عراق حضور داشته باشند به مقاومت سیاسی و مسلحانه ادامه می دهند، ولی پس از خروج اشغالگران دیگر سلاح به دست نخواهند گرفت و سلاح تنها در دست نیروهای امنیتی وجود خواهد داشت.

گفتنی است جان بینر، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، حضور بخشی از نیروهای این کشور را باهدف حمایت از سفارت خانه آمریکا در بغداد خواستار شده بود./980/ب902/گ
ارسال نظرات