۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۸:۴۷
کد خبر: ۱۰۳۹۹۲
سید عمار حکیم:

صبر در برابر هدف قرار گرفتن مراجع حد و مرز دارد/ آمریکا برای حفظ مصالح خود بن لادن را آزاد گذاشته بود

خبرگزاری رسا ـ رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق، سیاستمدارن و گروه های منحرف را نسبت به هدف قرار دادن مراجع تقلید برحذر داشت.
سيد عمار حکيم رئيس مجلس اعلاي اسلامي عراق
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید عمار حکیم، رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق در نشست فرهنگی هفتگی که روز گذشته در بغداد برگزار شد نسبت به توهین به مراجع تقلید هشدار داد و گفت: برخی از شخصیت های سیاسی و گروه های منحرف در روزهای گذشته در قالب انتشار شب نامه در استان های مختلف و شبکه های ماهواره ای و اینترنتی به هجمه علیه مراجع تقلید می پردازند، این اقدامات تنها سبب همبستگی بیشتر عراقی ها با مرجعیت تقلید خواهد شد.

وی افزود: مراجع تقلید جایگاه والایی در دل و جان ملت عراق دارند، آنان ضامن امنیت و قدرت عراقی ها هستند و همواره در طول تاریخ با دشمنی دیکتاتورها مواجه بوده اند.

حجت الاسلام حکیم تاکید کرد: صبر در برابر هدف قرار گرفتن مراجع تقلید داری حد و مرزی است و این گروه ها را نسبت به هدف قرار دادن مقدسات ملت عراق برحذر می دارم.

رئیس مجلس اعلای اسلامی با اشاره به کشته شدن بن لادن تصریح کرد: کشته شدن بن لادن لبخند و تبسم را بر لبان همه بیوه ها و ایتام جهان که توسط باند بن لادن به قتل رسیدند جاری ساخت، خبر کشته شدن این جنایت کار، پیروزی برای دیدگاه حقیقی دین مبین اسلام است و همه کسانی که به دنبال صلح و امنیت هستند را شادمان کرد.

وی اظهار داشت: جنایت های تروریستی بن لادن اعتبار امت اسلامی و چهره اسلام نابی که سراسر صلح و تسامح است را خدشه دار کرد و امیدواریم تا کشته شدن وی به افراطی گری و خشونت طلبی پایان دهد تا شاهد همزیستی میان مذاهب وادیان مختلف باشیم.

سید عمار حکیم از عدم توانایی آمریکا در بازداشت بن لادن در سال های گذشته ابراز شگفتی کرد و گفت: اینکه آمریکا در طول ده سال گذشته نتوانست بن لادن را دستگیر کند و هم اکنون نیز به جای اینکه وی را دستگیر کند اقدام به کشتن وی کرده است جای سوال است. دستگیری بن لادن می توانست به بسیاری از سوال ها درباره گروه های حامی وی که از تروریسم سود برده اند را پاسخ دهد.

رئیس مجلس اعلای اسلامی بیان داشت: گزارش هایی که برخی از رسانه های آمریکا منتشر ساختند نشان می دهد که آمریکا برای حفظ برخی از مصالح خود، بن لادن را آزاد گذاشته اند و شواهد نیز همین امر را تاکید می سازد، زیرا تصور اینکه بن لادن در کاخ بزرگی نزدیک یکی از بزرگ ترین پایگاه های نظامی پاکستان به همراه زنان و کودکان خود زندگی کند و هیچ کس نمی تواند آنان را بیابد امر نامعقولی است.

وی تاکید کرد: کشتن بن لادن به جای دستگیری وی از معماهای قرن بیست و یکم است که در روزهای آینده معلوم خواهد شد./980/ب902/گ
ارسال نظرات