۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۲۰:۱۹
کد خبر: ۱۰۴۰۶۵
خطیب جمعه نجف اشرف:

امام خمینی مایه افتخار بشریت است

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه نجف اشرف، توهین نماینده فراکسیون العراقیه به امام خمینی(ره) را به شدت محکوم کرد و امام راحل را مایه افتخار بشریت خواند.
سيد صدرالدين قبانچي خطيب جمعه نجف
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی خطیب جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه این هفته که در حسینیه فاطمیه کبری برگزار شد بر لزوم خروج اشغالگران در پایان سال 2011 میلادی تاکید کرد و گفت: نیروهای آمریکایی باید بر اساس توافقنامه امنیتی در پایان سال جاری میلادی از خاک عراق خارج شوند و هیچ بهانه ای برای ادامه حضور آنان قابل قبول نیست، شهروندان عراقی حق دارند تا راهپیمایی کنند و خواستار اجرای بندهای این توافقنامه باشند.

وی توهین یکی از سیاستمداران به امام خمینی را به شدت محکوم کرد و افزود: امام خمینی(ره) تنها رهبری بود که توانست ملت را آزاد و متحد سازد و توهین به ایشان با منطق و اخلاقی ملی و سیاسی سازگار نیست.

حجت الاسلام قبانچی تصریح کرد: امام خمینی(ره) عالم فرهیخته و رهبری جهانی بود و بشریت به ایشان افتخار می کند. مقایسه این مرد بزرگ با صدام جنایت کار که به کشتار ملت عراق پرداخت به شدت محکوم است و دشمنی آشکار با ملت و کشور دیگر به شمار می آید.

خطیب جمعه نجف این سخنان را با هدف جلب نظر آمریکا عنوان کرد و اظهار داشت: این سخنان، هوش و زیرکی سیاسی نیست، بلکه فردی که این سخنان را بر زبان آورده است در نظر دارد حمایت بعثی ها و آمریکا را بدست آورد. صدام جنایت کار تاریخ است، ولی امام راحل که پیش از اینکه سیاستمدار باشد از بزرگ مردان دین بود توانست ایران را به جایگاهی که هم اکنون در آن است برساند.

وی با اشاره به دوستی ملت های ایران و عراق تاکید کرد: ملت های ایران و عراق دوست یکدیگر هستند و نباید با این سخنان به این روابط دوستانه خدشه وارد ساخت، این نماینده پارلمان و فراکسیون متبوعه باید به صورت رسمی از این سخنان عذرخواهی کنند و باید بدانند که این اقدامات نتیجه ای نخواهد داشت.

سید صدرالدین قبانچی درباره تعویق نشست اجلاس سران کشورهای عربی در بغداد گفت: بغداد آمادگی کاملی را برای برگزاری این نشست دارد، ولی روسای کشورهای عربی این آمادگی را ندارند و به همین دلیل، مقرر شد تا این نشست سال آینده در عراق برگزار شود.

خطیب جمعه نجف از صلح فتح و حماس استقبال کرد و بیان داشت: آشتی فتح و حماس ضربه بزرگی به اسرائیل به شمار می آید، زیرا این رژیم غاصب معتقد است صلح فتح و حماس به روند صلح ضربه وارد ساخته است.

وی نحوه کشته شدن بن لادن را مشکوک خواند و تاکید کرد: آمریکا بن لادنی را که تولید خودشان بود کشتند، ولی نحوه چگونگی به قتل رسیدن وی، شک و تردیدهای فراوانی را به همراه داشت.

حجت الاسلام قبانچی ادامه داد: ما از ریشه کن شدن القاعده و کشته شدن بن لادن خوشحال هستیم، اما اینکه چگونه ممکن است بن لادن به مدت 5 سال در نزدیکی پایگاه نظامی در اسلام آباد و در قلب سازمان اطلاعات آمریکا زندگی می کرده ولی کسی از مکان او اطلاع نداشت جای شک و تردید بسیار است./980/ب901/گ
ارسال نظرات