۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۴
کد خبر: ۱۰۴۱۱۱
به مناسبت سالگرد ارتحال آیت الله کوهستانی مطرح شد؛

اخلاص و طلب رضای الهی در زندگی آیت الله کوهستانی جریان داشت

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین جباری گفت: آیت الله کوهستانی عالمی وارسته و زاهدان با تقوا بود که عمر با برکت خویش را در جهت رضایت خداوند و مردم‌داری گذراند.
آيت الله کوهستاني
حجت الاسلام اسماعیل کوهستانی، فرزند آیت الله کوهستانی و مدیر حوزه علمیه کوهستان بهشهر، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، اخلاص را مهم‌ترین ویژگی این عالم ربانی دانست و گفت: آیت الله کوهستانی خدا را برای آخرت می خواست و هیچ‌گاه در طول عمر با برکت خویش دنیا را برای خودش نخواست بلکه تمام اعمالش در راستای رضایت خداوند بوده است.

وی بیان داشت: آیت الله کوهستانی زاهد متقی بود که همه عمرش را برای خدا و در جهت رضای او گام برداشت و لحظه ای از عبادت خداوند غافل نشده بود.

حجت الاسلام کوهستانی اضافه کرد: مادر بزرگوارم نقل می کرده اندکه آیت الله کوهستانی همواره در حال راز و نیاز با خداوند بوده است و حتی در  هنگام خواب نیز از یاد خداوند غافل نبوده و تسبیح و ذکر خداوند می گفت و زمانی که متوجه ورود من و یا نگاه من می‌شدند، به حالت عادی بر می‌گشت.

وی اظهار داشت: تواضع، فروتنی، مردمداری، ساده زیستی، ترس از خداوند مهم‌ترین خصیصه‌های این عالم ربانی بوده که از وی فردی نمونه، ممتاز و منحصر به فرد ساخته بود.

مدیر حوزه علمیه کوهستان ادامه داد: روزی راجع به غذای حرام از آقا سؤال کردم و عرض کردم نظر شما چیست و غذای حرام چه قدر در روح انسان تأثیر دارد. وی به مناسبتی در بین سخنان خود گفت« حرف های بیهوده و لغو تأثیری زیاد در روح دارد و روح را می میراند» و سپس درباره تأثیر منفی سخنان بیهوده در روان آدمی فرمود«‌من حرف‌های بیهوده را کم تر از غذای حرام نمی دانم.»

آیت الله کوهستانی عمر با برکتش را در راه رضایت خداوند و مردم‌داری گذراند

نماینده مردم مازندران در خبرگان رهبری نیز در رابطه با این روحانی برجسته اظهار داشت: آیت الله کوهستانی عالمی وارسته و زاهدای با تقوا بود که عمر با برکت خویش را در جهت رضایت خداوند و مردم داری گذراند.

حجت الاسلام و المسلمین سید صابر جباری گفت: رضایت خداوند برای وی از اولویت های کار و عمل بود تا جایی که می گفتند: تا می توانید خداوند را راضی کنید که سعادت دنیا و عقبی در رضای حق تعالی است.

وی بیان داشت: آیت الله کوهستانی با تأسیس حوزه علمیه در کوهستان، خدمات شایسته ای را به طلاب و جویندگان علوم دینی ارائه کرد و اکنون طلاب، علما و روحانیت، علوم دینی خود را مدیون بزرگواری این عالم فرهیخته هستند.

با تأسیس حوزه علمیه کوهستان زمینه ترویج علوم دینی در منطقه فراهم شد‌

نماینده ولی فقیه در سپاه محمد رسول الله تهران گفت: آیت الله کوهستانی افتخار خطه شمال بود که با تربیت عالمان برجسته و وارسته، علوم دینی را زنده کرد.

حجت الاسلام عبدالعلی گواهی بیان داشت: با تأسیس حوزه علمیه کوهستان علم و عالم دارای برجستگی خاص شد و زمینه رشد و شکوفایی علوم دینی در منطقه فراهم شد.

وی ادامه داد: آیت الله کوهستانی(ره) معارف دینی را عمیق، اما بسیار ساده و جذاب برای مشتاقان و ارادتمندانش ارائه می‌داد، سخنان دلنشین و سازنده آن عالم ربانی چنان حاضران و شنوندگان را تحت تأثیر قرار می‌داد که هیچ‌گاه از محضرش احساس خستگی و ملال نمی‌کردند.

حجت الاسلام گواهی افزود: عادت به یاد و ذکر خدا بودن، تقوا مردمداری، عمل صالح، تأکید بر استفاده از مال حلال، صبر و حلم و بردباری، عفو و گذشت از صفات بارز این عالم وارسته و زاهد بوده است که باید اکنون الگوی مناسبی برای جوانان، نوجوانان و جامعه اسلامی باشد.

گفتنی است، سی و نهمین سالگرد ارتحال آیت الله کوهستانی امروز با حضور شخصیت‌های حوزوی و اقشار مختلف مردم در روستای کوهستان بهشهر برگزار شد./950/ت302/س
ارسال نظرات