۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۱۰۴۳۰۸
5 خردادماه؛

همایش پیامبر اعظم و دشمن‌شناسی در گرگان برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ همایش پیامبر اعظم و دشمن‌شناسی از سوی معاونت پژوهش جامعةالمصطفی العالمیه نمایندگی گرگان برگزار می‌شود.
همايش پيامبر اعظم


احمد سعادت، سرپرست پژوهش جامعةالمصطفی نمایندگی گرگان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا از برگزاری همایش پیامبر اعظم و دشمن‌شناسی به همت معاونت پژوهش جامعةالمصطفی واحد گرگان، 5 خردادماه خبر داد.

وی افزود: سلسله همایش‌های پیامبر اعظم(ص) با تصویب شورای پژوهش جامعة‌المصطفی العالمیه هر ساله در نمایندگی این مرکز حوزوی در گرگان برگزار می‌شود که نخستین آن با رویکرد اخلاقی در سال 87 و دومین همایش با رویکرد فرهنگی و اجتماعی در سال 88 برگزار شد.

سعادت خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ تقریب و احیای تعالیم پیامبر اکرم‌(ص)، تجلیل از پژوهشگران برگزیده و جهت‌دهی پژوهش‌ها به سمت فلسفه‌ و نیازهای فکری کشورهای مخاطب و گسترش تفکر تقریبی در میان دانش‌آموختگان جامعة‌المصطفی از جمله اهداف برگزاری این همایش است.

وی با اشاره به اعلام فراخوان این همایش در محورهای اصلی مفاهیم و کلیات، روش‌ها، بازتاب دشمن‌شناسی در تاریخ اسلام و راه‌کارهای مقابله با دشمن، اظهار داشت: تاکنون 43 مقاله به این همایش ارسال شده که در حال ارزیابی است.

سرپرست پژوهش جامعةالمصطفی نمایندگی گرگان با بیان این‌که در این همایش سه مقاله برتر و هفت مقاله حائز رتبه خواهد شد، گفت: تعریف دشمن، دشمن‌شناسی، دشمن‌شناسی از دیدگاه پیامبر اعظم‌(ص)، اقسام دشمنان و اهداف دشمنان از ریزموضوعات محور مفاهیم و کلیات است.

وی سیره و روش پیامبر در برخورد با دشمنان، روش دشمنان در مقابل با اسلام در گذشته و حال را از زیرمحورهای محور روش‌ها و دشمن‌شناسی در سیره بزرگان دینی، دشمن‌شناسی و تجلی آن در آینه هنر و ادب و فارسی را از زیرمحورهای محور بازتاب دشمن‌شناسی در تاریخ اسلام برشمرد.

سعادت با بیان این‌که محور راهکارهای مقابله با دشمن با زیرمحورهای محوریت قرآن، محوریت سنت و سیره پیامبر، ایجاد بصیرت و آگاهی، تقویت بنیه علمی، ارتباط و تعامل مذاهب اعلام شده است، ابراز داشت: مهلت ارائه مقاله به این همایش تا پایان اسفندماه 89 مشخص شده بود.

وی خاطرنشان کرد:‌ در سومین همایش پیامبر اعظم‌(ص) و دشمن‌شناسی، حسن رحیم‌پور ازغدی، استاد دانشگاه و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و مولوی اسحاق مدنی، مشاور ریاست جمهوری در امور اهل سنت سخنرانی خواهند کرد.

سرپرست پژوهش جامعةالمصطفی نمایندگی گرگان با بیان این‌که همایش پیامبر اعظم‌(ص) و دشمن‌شناسی، 5 خردادماه برگزار می‌شود، گفت: زمان دقیق و محل برگزاری همایش متعاقباً اعلام خواهد شد.

وی یادآور شد: مؤسسه فرهنگی میرداماد، مدیریت آموزش و پژوهش صدا و سیمای استان گلستان و دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان در برگزاری این همایش، معاونت پژوهش جامعةالمصطفی العالمیه نمایندگی گرگان را یاری خواهند کرد. /920/پ202/س

ارسال نظرات