۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۲۳:۲۶
کد خبر: ۱۰۴۳۲۸
اندیشمند اسلامی مصر:

آل سعود عامل اصلی جنایت خونین قاهره است

خبرگزاری رسا ـ اندیشمند اسلامی مصر، آل سعود و وهابیت را عامل اصلی جنایت خونین شنبه شب شهر قاهره عنوان کرد.
فکري عبدالمطلب انديشمند اسلامي مصر
به گزارش خبرگزاری رسا، فکری عبدالمطلب اندیشمند و پژوهشگر اسلامی مصر در مصاحبه با شبکه خبری العالم، عربستان سعودی و وهابیت را عامل اصلی درگیری خونین روزهای گذشته در قاهره خواند و گفت: برخی از کسانی که به بررسی حوادث خونین قاهره میان مسلمانان و مسیحیان که منجر به کشته شدن 12 تن و زخمی شدن ده ها تن از شهروندان مصری شد می پردازند از گروه های گمراه، خوارج و افراطی گرایان به عنوان عوامل این جنایت یاد می کنند در حالی که برای همگان آشکار است که افرادی که این حوادث خونین را بوجود آورند پیروان گروه موسوم به وهابیت نام دارند که عقاید خود را از ابن تیمیه که از اسلام خارج شده است می گیرند و از حمایت شدید نظام آل سعود بهره می برند.

وی افزود: وهابیت گروهی است که از اسلام خارج شده است و هیچ مشکلی با مسیحیان ندارد، بلکه مشکل اصلی پیروان این عقیده با همه مسلمانان اعم از شیعیان و اهل سنت است و هر کس که در دانشگاه الازهر درس می خواند یا با شریعیت اسلامی آگاه باشد می داند که علمای مذاهب اربعه بر فاسد بودن عقیده وهابیت تاکید داشته اند و علمای الازهر بر عدم اسلام ابن تیمیه اتفاق نظر دارند.

فکری عبدالمطلب با تاکید بر اینکه وهابیت از حمایت آل سعود و انگلستان بهره می برند تصریح کرد: وهابی ها عقاید خود را از ابن تیمیه می گیرند و از حمایت شدید دولت آل سعود از قرن 18 برخوردار بوده اند. پیروان وهابیت از دین اسلام دور هستند و دین جدیدی را تولید کرده اند که بر اساس آن می توانند مردم را کافر جلوه دهند.

اندیشمند سنی مصر نسبت به اقدامات فتنه انگیزانه عربستان در مصر هشدار داد و اظهار داشت: عربستان وهابی حمله شدیدی را علیه مصر آغاز کرده است و با همکاری سازمان اطلاعات آمریکا با تمام توان برای تخریب این کشور تلاش می کند.

گفتنی است در درگیری که شنبه شب میان مسلمانان و مسیحیان در دو کلیسای قاهره رخ داد 12 تن کشته و بیش از 186 تن دیگر زخمی شدند./980/ب902/گ
ارسال نظرات