۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۰۷:۴۴
کد خبر: ۱۰۴۳۳۸
معاون تبلیغ حوزه علمیه گیلان:

تجهیز مبلغان به ابزار مناسب تبلیغ سبب رفع همه شبهات دینی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه علمیه گیلان با اشاره به هجمع وسیع شبهات ایجاد شده علیه ارزش های اسلامی، کارآمدی تبلیغ در برابر این هجمه ها را نیازمند تبلیغ مبلغان به ابزار روز دانست.
معاون تبليغ و آموزش هاي کابردي حوزه علميه گيلان
حجت الاسلام محمد لاکانی، مدیر عامل بنیاد مهدویت گیلان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت،
از تشکیل کانون های تخصصی مهدویت در دبیرستان های این استان خبر داد و گفت: با همکاری آموزش و پرورش استان، تا پایان سال تحصیلی کانون های تخصصی مهدویت در دبیرستان های گیلان به بهره برداری خواهد رسید.

وی، آشنایی دانش آموزان با معارف مهدوی را ضروری خواند و با تأکید براین که متأسفانه میزان شناخت نسل جوان ما با اندیشه های مهدوی کم است، با توجه به تلاش همه جانبه نظام سلطه برای تضعیف اعتقادات دینی نسل جوان، آشنایی این قشر تأثیرگذار جامعه با اندیشه های متعالی مهدویت بسیار ضروری است.

مسؤول بنیاد حضرت مهدی موعود(عج) رشت همچنین از برگزاری سه دوره مقدماتی معارف مهدوی، دو دوره تکمیلی معارف مهدوی و یک دوره تربیت مربی معارف مهدویت را با همکاری اداره کل تبلیغات اسلامی در در طول سال های اخیر در استان خبر داد و گفت: برگزاری دوره های آشنایی با معارف مهدوی در سال جدید به طور جدی دنبال خواهد شد.

حجت الاسلام لاکانی در ادامه سخنان خود با اشاره به این که جوانان از مهم ترین مخاطبان مبلغان در عرصه های تبلیغی بوده و دشمنان در صددند تا با ایجاد جنگ نرم همین قشر جامعه را از محتوای غنی دین دور نگه داشته و آنها را دچار آسیب ها و القائات شیطانی خود کنند، تصریح کرد: حضور مبلغان در مدارس و دانشگاه ها برای ایجاد برقراری رابطه عاطفی و پاسخ گویی به پرسش ها و شبهات ایجاد شده در ذهن دانش آموزان و دانشجویان باید پررنگ و جدی باشد.

معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه های علمیه گیلان، با اشاره به این که امروز شاهد هجمه های گسترده فرهنگی بر علیه ارزش های دینی هستیم، خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) در میان نسل جوان می توان بهترین سد برای خنثی سازی توطئه های نرم دشمنان اسلام باشد.

حجت الاسلام لاکانی، ایجاد شبهه، گسترش فرقه های انحرافی و ترویج اندیشه های نوظهور را مهم ترین برنامه های امروز دشمنان علیه اسلام ناب دانست و بیان داشت: امروز حضور مبلغان کارآمد به منظور رفع شبهه و خنثی کردن نقشه های شوم دشمنان بسیار ضروری است.

وی با بیان این که روحانیت تنها قشری است که می تواند توطئه های نرم دشمنان را خنثی کند، ادامه داد: حضور در صحنه مبلغان دینی می توان مانع از بسط و گسترش اندیشه های انحرافی دشمنان شود.

معاون تبلیغ و آموزش کاربردی حوزه علمیه گیلان با تأکید براین که تقوا و بصیرت نسل جوان را در برابر هجمه های گسترده دنای غرب واکسینه می کند، گفت: مبلغان باید این دو مسأله مهم را به گونه ای تأثیرگذار در جوانان ما نهادینه کنند.
 
حجت الاسلام لاکانی با تاکید بر این نکته که تنها احیا فعالیت های فرهنگی، تبلیغی و دینی در جامعه می تواند جوانان در مقابل آسیب های اجتماعی بیمه کند، اظهار داشت: در این راستا این مرکز در نظر دارد تا با هماهنگی مرکز مدیریت حوزه های علمیه در جهت تغذیه فکری نسل جدید و افزایش بصیرت و آگاهی بخشی به جوانان، اقدام به توزیع محصولات فرهنگی اعم از سی دی و کتابچه در بین مردم و مبلغان کند.

وی با بیان این که یکی از مهم ترین برنامه های در دست اجرا استفاده از چهره های فرهیخته فرهنگی و قرآنی با تجربه به عنوان رابطین فرهنگی در روستاهای محروم فاقد روحانی است، گفت: برای افزایش توانمندی های این رابطین فرهنگی در انجام وظایف محوله و برپایی کلاس برای روستاییان، این افراد در دوره های آموزشی تدارک دیده شده شرکت می کنند.

حجت الاسلام لاکانی با اعلام راه اندازی چهار مدرسه سفیران هدایت در شهرستان های تالش، انزلی، رشت و لاهیجان جهت افزایش تعداد مبلغان در گیلان، خاطرنشان کرد: طلبه های ورودی به این مدارس پس از گذراندن دوره تحصیلی، پنج سال تعهد تبلیغ در مناطق محروم را برعهده گرفته و بدین ترتیب در صورت تأسیس این مدارس مشکل کمبود مبلغ تا حدودی برطرف خواهد شد./950/پ202/ص
ارسال نظرات