۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۳
کد خبر: ۱۰۴۳۵۰
آیت الله حیدری:

حرکت در راه ولایت فقیه سبب عاقبت بخیری جامعه است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله حیدری، تداوم و تشکیل جامعه ای بدون وجود رهبر را غیر ممکن دانست و گفت: مسئله رهبری قضیه ای نیست که فقط مختص مسلمانان باشد بلکه حتی کافر و کسانی که دین و خدا را قبول ندارند به این مسئله پی برده اند که جامعه ای بدون وجود رهبری قابل شکل گیری نیست.
آيت الله حيدري ، امام جمعه موقت اهواز
آیت الله محسن حیدری، امام جمعه موقت اهواز، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان این که جایگاه ولایت فقیه در نظام اسلامی از دو بعد فقهی و قانونی قابل بررسی است، اظهار داشت: از بعد فقهی فقیه به عنوان ولایت امر جایگاه رهبری نظام اسلامی را به عهده دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری، در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: در عصر غیبت امام زمان(عج) فقیه جامع الشرایط به عنوان نائب امام زمان متصدی مسایل حکومتی می شود و در واقع اساس نظام اسلامی فقط با حضور فقیه جامع الشرایط قابل شکل گیری است.

رییس شورای فرهنگ عمومی اهواز، با تأکید بر این که از نظر قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و طبق بندهای 5 و 7 دیگر بندهای این قانون ولایت امر و رهبری امت بر عهده ولایت مطلقه فقیه است، ابراز داشت: مقوله ولایت فقیه در قانون اساسی یکی از اصول ثابت و ماندگار این قانون است و به هیچ وجه من الوجوه قابل تغییر نمی باشد.

استاد عالی حوزه علمیه خوزستان، تداوم و تشکیل جامعه ای بدون وجود رهبر را غیر ممکن دانست و گفت: مسئله رهبری قضیه ای نیست که فقط مختص مسلمانان باشد بلکه حتی کافر و کسانی که دین و خدا را قبول ندارند به این مسئله پی برده اند که جامعه ای بدون وجود رهبری قابل شکل گیری نیست.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، تصریح کرد: در دنیای کنونی مشاهده می شود که حتی در عالم حیوانات هم مسئله رهبریت وجود دارد و به صورت دسته جمعی و منظم با فرمان رهبر خود به حرکت در می آیند؛ بنابراین زمانی که هر تشکلی از حیوانات باید حول محور رهبر باشد قطعا جامعه اسلامی بدون وجود رهبر معنا ندارد.

قائم مقام شورای انجمن مفاخر خوزستان، ادامه داد: گروه منحل و باطلی مانند خوارج کلا وجود رهبری را انکار کردند ولی آن ها در جنگ نهروان با دستور یک فرمانده با امیرالؤمنین(ع) جنگ کردند؛ پس نتیجه گیری می شود که انکار و حذف مسئله رهبری از نظر عملی کاری غیرممکن و بیهوده است.

این پژوهشگر عرصه دین و حوزه، در پاسخ به سؤالی مبنی بر «اگر کسی از منظر نظری بگوید که رهبری وجود ندارد؟»، بیان داشت: این نظریه در عمل ساقط می شود و انسان در عمل چاره ای جز پذیرش وجود مسئله رهبری را ندارد و این در طول تاریخ ثابت شده که حذف رهبری از نظر عملی غیرممکن است.

محور اصلی وحدت و انسجام جامعه ولایت فقیه است

مسؤول بعثه مقام معظم رهبری در خوزستان، به نقش مهم و حیاتی ولایت فقیه در خنثی سازی توطئه های دشمنان اشاره کرد و گفت: از آن جایی که رهبری امت برعهده ولایت فقیه است و ولی فقیه باید از نظر فتوا، بینش و بصیرت در حد بالایی باشد؛ لذا ولایت فقیه در همه زمان و دوران جامعه را از وجود توطئه و فتنه برحذر داشته و ملت هم موظف هستند که برای خنثی سازی توطئه های دشمنان پشت سر ولایت فقیه حرکت کنند.

آیت الله حیدری، با بیان این که ولایت فقیه در جایگاه امام معصوم قرار دارد، خاطر نشان کرد: زمانی که امام معصوم علیه السلام در غیبت به سر می برد فقیهی که مورد مقبولیت و تأیید امام معصوم است زمام حکومت اسلامی را بدست می گیرد و به همین خاطر می گویند ولایت فقیه در جایگاه امام معصوم قرار دارد.

وی امامت را از منظر قرآن و احادیث اهل بیت(ع) محور وحدت و انسجام اسلامی دانست و اذعان داشت: وحدت یک جامعه اسلامی بدون قرار گرفتن در مسیر رهبری قابل تحقق نیست و سبب هجوم دشمنان برای چپاول و غارتگری می شود.

دبیر شورای حوزه علمیه خوزستان، با تأکید بر این علما، فضلا و روحانیان مسؤولیت مضاعفی نسبت به سخنان ولایت فقیه دارند، یادآور شد: علما و روحانیان به عنوان بازوان قدرتمند ولایت فقیه هستند و در زمینه تبیین سخنان رهبری مسؤولیت سنگین و سختی را باید بردوش خود حمل کنند؛ زیرا روحانیان متخصصان تبیین رهنمودهای رهبری در جامعه هستند.

ولایت فقیه ادامه گستره ولایت الله است

آیت الله حیدری، جامعه ای را که از وجود ولایت فقیه محروم باشد جامعه ای طاغوتی دانست و گفت: مشروعیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ولایت فقیه است و عدم حضور ولایت فقیه در جامعه ای سبب گرایش آن جامعه به سوی اسلام آمریکایی می شود؛ از این رو همواره ولایت فقیه مصالح نظام اسلامی و مفاسدی که کیان اسلامی را به خطر می اندازد بهتر و جامع تر از همه کس تشخیص داده است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در پایان سخنان خود خاطر نشان کرد: حرکت در راه ولایت فقیه سبب عاقبت بخیری جامعه و تعدی از خط ولایت فقیه سبب فلاکت و بدبختی جامعه می شود؛ زیرا ولایت فقیه ادامه گستره ولایت الله است و هرکس از ولایت الله خارج شود خواه یا ناخواه به دام ولایت شیطان می افتد./9461/ت302/ج
ارسال نظرات