۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۵
کد خبر: ۱۰۴۴۳۹
استاد حوزه و دانشگاه:

میران شناخت جامعه نسبت به عرفان اصیل اسلامی ضعیف است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با هشدار نسبت به گسترش عرفان های نوظهور در جامعه اسلامی، گفت: متأسفانه نبود شناخت مناسب از عرفان اصیل اسلامی مهم ترین عامل گرایش به سوی این عرفان های انحرافی است.
استاد حوزه و دانشگاه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد عابدی، استاد حوزه و دانشگاه امروز در همایش ائمه جماعت و روحانیان استان، با هشدار نسبت به گسترش عرفان های نوظهور در جامعه اسلامی، گفت: عرفان های التقاطی و انحرافی با بدعت گذاری در دین زمینه ترک سنت های اسلام را در سطح جامعه فراهم می کنند.

وی با بیان این که این عرفان های نوظهور ضد خدا و احکام متعالی اسلامی هستند، افزود: متأسفانه یکی از مهم ترین دلایل گسترش چنین عرفان های انحرافی عدم توجه متولیان دینی و فرهنگی به ترویج و نهادینه کردن عرفان اصیل اسلامی برای نسل جوان است.

استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: نسل جوان عطش عرفانی دارند و عدم معرفی عرفان اسلامی موجب جذب آنان به عرفان های نوظهور می شود، همان گونه که احکام، فقه و شبهات دینی را برای مردم بویژه جوانان بیان می کنیم باید در خصوص معرفت، عرفان و معنویت نیز برای آنان سخن بگوییم.

حجت الاسلام عابدی با اشاره به این که ریشه عرفان های نوظهور به آن سوی مرزها باز می گردد، گفت: مدعیان عرفان های نوپدید تنها به دنبال ترویج فرهنگ منحرف بیگانگان در جامعه هستند. 

وی با اشاره به این که عرفان ناب اسلامی از قرآن و سنت و سیره پیامبر و اهل‌بیت(ع) سرچشمه می‌گیرد و تنها با ارتباط عمیق با آن می‌توان بهره‌ای اگر چه مختصر و در حد استعداد و توان خویش از آن برگرفت، ادامه داد: مدعیان عرفان های نوپدید که از سوی اجانب حمایت می شوند تنها عارف نمایانی هستند که هیچ اطلاعی از منایع اصیل اسلامی به ویژه کلام الهی واحادیث نداشته وبهره ای ازآن نبرده اند. 

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که عرفان های التقاطی و انحرافی با بدعت گذاری در دین مبین اسلام زمینه ترک سنت های اسلام را در سطح جامعه فراهم کرده اند، بیان داشت: این گونه عرفان های التقاطی و نوظهور تنها به دنبال تضعیف ارزش های دینی هستند. 

حجت الاسلام عابدی با بیان این که ادبیات، اخلاق و عرفان با یکدیگر عجین است، گفت:باید از ابزارهای هنری و فرهنگی برای ترویج عرفان اسلامی بهره برد و آن را به صورت کاربردی را به جامعه ارائه دهیم.

وی، شناساندن عرفان اصیل اسلامی به نسل جوان جامعه را مانع از گرایش آنها به سوی عرفان های نوظهور و کاذب دانست و خاطرنشان کرد: متأسفانه نسل جوان جامعه شناخت بسیار ضعیفی از عرفان های ناب شیعی دارد و به همین دلیل در دام فرقه های انحرافی می افتد. 

استاد حوزه و دانشگاه با تأکید براین که عرفان های دروغین تنها در پی تضعیف اندیشه های ناب اسلامی هستند، ادامه داد: این عرفان های التقاطی که با حمایت همه جانبه اجانب در حال رشد و گسترش هستند تلاش می کنند افکار نسل جوان را در اختیار خود گیرند.

حجت الاسلام عابدی با تأکید براین که متولیان دینی و فرهنگی باید همه تلاش خود را برای آگاهی بخشی به نسل جوان به کار گیرند، خاطرنشان کرد: شناخت عمیق و حقیقی از عرفان اصیل اسلامی مانع از گرایش نسل جوان به سوی فرقه های نوظهور می شود.

وی در پایان سخنان خود از مبلغان دینی خواست تا تبلیغ درست و با کیفیت را جدی بگیرند، تبلیغ دین نباید خنثی باشد، بلکه باید جریان ساز و زمینه گسترش جهانی ارزش های اسلامی را فراهم کند./950/پ202/س
ارسال نظرات