۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۴
کد خبر: ۱۰۴۵۱۱
استاد حوزه علمیه:

آیت الله حسن زاده قدردان امام راحل و رهبر انقلاب بوده و هستند

خبرگزاری رسا ـ یکی از شاگردان آیت الله حسن زاده آملی از ایشان به عنوان عصاره و خلاصه همه علمای سلف صالح یاد کرد و گفت: امروز همه علما و بزرگان دینی به مقام علمی و معنوی آیت الله حسن زاده اذعان دارند.
آيت الله حسن زاده آملي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام داوود صمدی آملی، استاد حوزه روز گذشته در مراسم نکوداشت آیت الله حسن زاده آملی که در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین برگزار شد، از آیت الله حسن زاده آملی به عنوان عصاره و خلاصه همه علمای سلف صالح یاد کرد و گفت: امروز همه علما و بزرگان دینی به مقام علمی و معنوی آیت الله حسن زاده اذعان دارند.

سیره علمی و عملی علامه حسن زاده آملی هنوز ناشناخته مانده است

وی، علامه حسن زاده آملی را لطفی الهی دانست و با بیان این که متأسفانه هنوز مقام رفیع این عالم برجسته برای ما ناشناخته مانده است، خاطرنشان کرد: علامه حسن زاده آملی شخصیت بزرگ و کم نظیری است که بسیاری از علما، روحانیان و شخصیت های روحانی در طول عمر خود از کلاس درس ایشان بهره بردند.

حجت الاسلام صمدی آملی خاطرنشان کرد: آیت الله حسن زاده می‌فرمایند من بنده فرمان‌بر آل پیامبر هستم و فرمودند که من توحید، نبوت، امامت و حب اهل‌پیغمبر را از شیر مادر در فانی شدن در ولایت، چشیدم.

سیره علمی و عملی علامه حسن زاده آملی الگویی مناسب برای طلاب

استاد حوزه با بیان این که علامه حسن زاده آملی از مقام علمی و معنوی بالایی برخوردار هستند، تصریح کرد: امروز سیره علمی و عملی این عالم برجسته می تواند بهترین الگو برای طلاب حوزه های علمیه باشد.

وی با اشاره به این که علمای بزرگ اسلام برای رسیدن به این درجه علمی و معنوی زحمات فراوانی کشیدند و متحمل سختی های بسیاری شدند، خاطرنشان کرد: اگر طلاب و روحانیان می خواهند به این چنین شخصیت هایی بزرگ تبدیل شوند باید سیره این عالمان را مطالعه و عملی کنند.

ضرورت مطالعه آثار علامه حسن زاده آملی از سوی طلاب

حجت الاسلام صمدی آملی با بیان این که علامه حسن زاده آملی شخصیت برجسته ای هستند که بزرگانی چون علامه طباطبایی مطالب مهمی را در خصوص این نقل کرده اند، خاطرنشان کرد: مطالعه دقیق آثار علامه حسن زاده از سوی طلاب می تواند زمینه شکوفایی علمی واخلاقی آنها را فراهم کند.

علامه حسن زاده ولایت فقیه را ناموس مملکت، دین و دیانت می دانند

حجت الاسلام حسن رمضانی خراسانی، یکی دیگر از شاگردان آیت الله حسن زاده آملی نیز در ادامه این مراسم، ولایت مداری را یکی از ویژگی های ایشان یاد کرد و با بیان این که علامه حسن زاده همواره به طلاب، روحانیان و مسؤولان سفارش می کنند که قدردان ولایت باشید، گفت: علامه حسن زاده ولایت فقیه را ناموس مملکت، دین و دیانت می دانند.

استاد حوزه، علامه حسن‌زاده آملی را معلم بزرگی معرفی کرد و بیان داشت: این عالم فرهیخته همه هستی، وقت و جوانی خود را به پای علم، عمل و اخلاص گذاشتند.

علامه حسن زاده در برابر استاد خود چهار زانو می نشست

وی با بیان این که با بیان این که تعظیم در برابر استاد در زندگی علامه حسن‌زاده آملی به صورت اعجاز و خارق‌العاده دیده می شود، خاطرنشان کرد: ایشان در برابر استاد خود چهار زانو می نشست و حتی به دیوار نیز تکیه نمی دادند.

آیت الله حسن زاده قدردان امام راحل و رهبرمعظم انقلاب اسلامی بوده و هستند

حجت الاسلام رمضانی خراسانی با اشاره به این که علامه حسن زاده همیشه قدردان امام راحل بودند و امروز نیز قدردان رهبرمعظم انقلاب اسلامی نیز وجود دارد و تبعیت از ولایت را به همه توصیه می کنند، گفت: ایشان همواره سفارش می کنند که قدردان ولایت باشید که مبادا این نعمت الهی را از ما بگیرند./950/پ202/ص
ارسال نظرات