۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۱۰۴۶۴۴
به همت مجلس اسلامی شیعیان؛

همایش همبستگی با ملت بحرین در استرالیا برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش همبستگی با ملت مظلوم بحرین با حضور علما و اندیشمندان کشورهای اسلامی در سیدنی استرالیا برگزار شد.
راهپيمايي در بحرين
به گزارش خبرگزاری رسا، همایش همبستگی با ملت مظلوم و بی دفاع بحرین ، روز گذشته به همت مجلس اسلامی شیعیان استرالیا و با حضور آیت الله شیخ محمد حسین انصاری، نماینده مراجع تقلید، علما، روحانیون، شخصیت های برجسته سیاسی و اجتماعی و جمع کثیری از مسلمانان ساکن این کشور در مسجد رسول اعظم (ص) سیدنی برگزار شد.

این همایش که در آن مهمانانی از کشورهای ایران، عراق، بحرین، لبنان و پاکستان حضور داشتند با سخنرانی آیت الله انصاری شروع شد.

سپس علمای برجسته شیعه استرالیا و سایر کشورهای حاضر در این همایش، ادامه جنایت های رژیم آل خلیفه و آل سعود در بحرین و تخریب مساجد و حسینیه ها و به آتش کشیدن قرآن کریم در این کشور را به شدت محکوم کردند و بازداشت و شکنجه زنان و علمای دین را شرم آور خواندند.

پخش کلیپ هایی از جنایت نظامیان آل سعود و آل خلیفه در قالب کشتار مردم، شکنجه زندانیان، آزار و اذیت زنان و کودکان از بخش های دیگر این همایش بود.

همچنین صدها تن از شهروندان ترکیه در اعتراض به کشتار مردم بحرین در استانبول راهپیمایی کردند.

تظاهرات کنندگان با برافراشتن پرچم بحرین و سر دادن شعارهای ضد آمریکایی، صهیونیستی و سعودی، سکوت جهانیان در قبال جنایت های نظامیان آل خلیفه و آل سعود را محکوم کرده و از مقامات عربستان خواستند تا به ترویج فتنه در میان پیروان مذاهب مختلف اسلامی پایان دهند.

صلاح الدین اوزقندور، رهبر شیعیان ترکیه در تجمع معترضان در میدان عاشورا، دخالت نظامی عربستان برای کشتار مردم بحرین را ضربه ای هولناک به وحدت امت اسلام و مقدمه ای برای ورود استکبار جهانی به منطقه عنوان کرد.

وی مردم بحرین را بی گناه خواند و بر لزوم خروج فوری نظامیان سعودی از بحرین و اهتمام دولت به خواسته های معترضان تاکید کرد./980/ب902/گ
ارسال نظرات