۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۹:۱۱
کد خبر: ۱۰۴۷۸۶

پژوهشگران برتر حوزه علمیه طالبیه تجلیل شدند

خبرگزاری رسا ـ پژوهشگران برگزیده حوزه علمیه طالبیه تبریز در همایش علمی پژوهشی این مرکز علوم اسلامی مورد تجلیل قرار گرفتند.
تجليل
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام سیدحسین سیدی ثانی، مدیر حوزه علمیه طالبیه تبریز، امروز در نشست علمی پژوهشی طلاب این مرکز علوم اسلامی خواستار توجه ویژه طلاب به امر پژوهش در علوم انسانی شد و اظهار داشت: پژوهش نیاز ضروری امروز برای حوزه‌ های علوم دینی است.

وی با بیان این‌که بایستی انگیزه لازم برای پژوهش در حوزه‌های علمیه به وجود آید، خاطر‌نشان کرد: راه‌اندازی پژوهشکده‌های مختلف علوم دینی با هدف ایجاد زمینه‌های لازم برای کار پژوهشی طلاب ضرورتی انکار‌ناپذیر برای مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه آذربایجان شرقی است.

حجت الاسلام سیدی ثانی همچنین با تأکید بر کاربردی شدن پژوهش طلاب معمم در خصوص مسائل مبتلابه گفت: تاکید رهبر فرزانه انقلاب مبنی بر تولید علم و جنبش نرم‌افزاری در حوزه و دانشگاه، بدون توجه به اهمیت تحقیق و پژوهش محقق نخواهد شد.

همچنین ‌امین‌فرد، استاد حوزه و دانشگاه در سخنانی با بیان این‌که پژوهش، حرکت در راه رسیدن به مجهولات است، اظهار داشت: امروز هر لحظه شاهد موفقیتی در حوزه‌های مختلف علمی هستیم، حال باید دید سهم حوزه‌های علمیه در این میان چقدر بوده است.

وی ادامه داد: پاسخگویی به شبهات و مقابله با فرقه‌های ضاله بدون توجه به امر پژوهش و تحقیق در علوم مختلف فقهی و انسانی محقق نمی‌شود، رسالت امروز روحانیت انتقال حقایق تشیع به نسل پرسشگر جامعه است.

امین‌فرد موفقیت روحانیت را تنها در سایه تفقه در دین و کار پژوهشی دانست و تصریح کرد: فعالیت‌های علمی پژوهشی حوزه‌های علمیه باید دارای اعتبار و ارزشی علمی و استاندارد باشد، به گونه‌ای که همه اصول پژوهشی در آن رعایت شده باشد.

این محقق حوزوی در پایان با تشریح راهکارهای پژوهش در علوم انسانی اظهار داشت: تشکیل حلقه‌های پژوهشی در سطوح عالی حوزه‌های علمیه، آینده‌ای روشن برای فقه و فقاهت در حوزه‌های علمیه استانی ترسیم خواهد کرد.

گفتنی است، در پایان این مراسم از هشت پژوهشگر برتر حوزه علمیه طالبیه تجلیل به عمل آمد./935/پ202/س
ارسال نظرات