۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۷
کد خبر: ۱۰۴۸۰۸
آیت الله آل هاشم:

مرحوم بهجت به حق آیت الهی بود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تبریز گفت: حضرت آیت الله بهجت(ره) هیچ توصیه ای نمی کردند، مگر آن‌که خود عامل به آن بودند.
آيت الله آل هاشم
آیت الله محمدتقی آل هاشم، امام جمعه موقت تبریز، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز به تشریح ابعاد شخصیتی مرحوم حضرت آیت الله محمدتقی بهجت فومنی پرداخت و اظهار داشت: درگذشت آن عالم ربانی و زاهد در حقیقت ضایعه ای جبران‌ناپذیر برای حوزه‌های علمیه و جهان تشیع بوده است.

وی با بیان این‌که انفاس قدسی آن عالم ربانی مایه رحمت و برکت ملت ایران بود، تصریح کرد: بنا بر آنچه که از احادیث و روایات وارده بر می‌آید، خداوند بلایایی را به موجب وجود یک عالم وارسته از جامعه دفع می‌کند.

آیت الله آل هاشم از‌ حضرت آیت الله بهجت(ره) با عنوان عالمی وارسته، اسوه عرفان، تقوا، فقاهت و فرزانگی یاد کرد و گفت: حضور میلیونی ملت ایران در مراسم تشییع پیکر آن مرجع عالی‌قدر جهان تشیع در قم نشان داد که علمای زاهد و نستوه چه جایگاه ارزشمندی نزد عموم به ویژه خداوند تبار و تعالی دارند.

امام جمعه موقت تبریز با بیان این‌که مرحوم آیت الله بهجت همواره از ابراز ارادت‌ و دست‌بوسی مردم که نسبت به این عالم ربانی صورت می‌گرفت، گریزان بود، خاطر‌نشان کرد: آن عالم فرزانه در انجام هیچ کاری را بدون توجه به رضایت حق تعالی انجام نداد و همین مسأله موجب شد که ایشان با دلی آسوده و مطمئن به دیار باقی بشتابند، مرحوم بهجت به حق آیت الهی بود.

این عالم برجسته آذربایجان با اشاره به دروس فقه و اصول آیت الله بهجت در قم اظهار داشت: کلاس های درس آن عالم یکی از پرشورترین محافل علمی قم محسوب می شد، تا جایی که بسیاری از طلاب از ساعت ها قبل خود را برای حضور در کلاس درس آیت الله بهجت آماده می کردند.

آیت الله آل هاشم مخاطب‌شناسی و ساده گویی را یکی دیگر از ویژگی های شخصیتی آیت الله بهجت برشمرد و ادامه داد: آن مرجع عال‌یقدر بنا به حالات و وضعیت روحی و روانی مخاطب خود توصیه و رهنمود داشتند، به گونه ای که هرگاه طلبه ای برای کسب فیض به محضر ایشان می رسید، آن عالم جلیل القدر با کوتاه‌ترین جملات و ساده‌ترین کلمات اطرافیان را به عبودیت و بندگی دعوت می‌کردند.

وی انجام واجبات و ترک محرمات را یکی از مهم‌ترین توصیه‌های مرحوم حضرت آیت الله بهجت دانست و اظهار داشت: در حقیقت رمز سعادت هر بنده در عمل صحیح به این جمله کوتاه است، آیت الله بهجت نیز خود با تهذیب نفس و رهایی تعلقات دنیوی به آن مقام عرفانی رسید.

وی در پایان با تاکید بر الگوگیری طلاب، روحانیان و علمای حوزه‌های علمیه از شیوه تبلیغی مرحوم آیت الله بهجت تصریح کرد: آن عالم نستوه هیچ توصیه ای نمی کردند، مگر آن‌که خود عامل به آن بودند، مردم نیز دوستدار عالم عمل‌گرا هستند./935/ت301/س
ارسال نظرات