۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۰۳:۴۲
کد خبر: ۱۰۵۰۴۰
حجت الاسلام رفیعی:

عظمت علمای شیعه به عدم وابستگی به دولت‌هاست

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام رفیعی، عظمت علمای شیعه را به عدم وابستگی به دولت ها عنوان کرد و افزود: یکی از علت های محبوبیت علما در نزد مردم همین است.
حجت الاسلام ناصر رفيعي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،حجت الاسلام ناصر رفیعی استاد حوزه علمیه قم، شب گذشته در مراسم نخستین سالگرد ارتحال آیت الله سید محمد مفتی الشیعه موسوی به ابعاد شخصیتی علما پرداخت و گفت : برخی علمای ما با یک نگاه اشخاص مختلف را متحول می کردند.این نشانه جذبه معنوی بالای آنهاست.

وی در ادامه به ماجرای معمار مسجد اعظم که توسط آیت الله بروجردی شخصیتش متحول شد اشاره کرد و افزود: لرزاده معمار معروفی بود که کاخها و تالارهای سلطنتی می ساخت ولی وقتی با ساده زیستی وعظمت روحی آیت الله بروجردی مواجه شد در زندگی خود تغییر بزرگی ایجاد کرد و از آن پس فقط به ساخت مساجد و ابنیه مذهبی مشغول شد.

حجت الاسلام رفیعی، آیت الله مفتی الشیعه را از علمای بزرگ شیعه دانست و تصریح کرد: ایشان اساتیدی همچون آیت الله بروجردی، آیت الله حکیم و امام(ره) داشتند و شاگردان زیادی را برای اسلام تربیت کرده اند. مردم بسیاری از فیض وجود ایشان بهره مند شده اند.

وی گفت : ارادت مردم به این عالم بزرگواربه خاطر رفتار های خوب ایشان بود نه صرفا به دلیل عالم بودن یا اینکه از اساتید برجسته ای بهره گرفته اند.

حجت الاسلام رفیعی تاکید کرد: تقوا و زهد ایشان باعث شد به آن مقامات دست پیدا کند. و یاد خدا و پرهیز ازسخنان لغو ایشان را به مراتب بالایی رسانده بود.

وی با بیان حدیث معصوم مجالست با عالمی را توصیه کرد که داری چنین ویژگی هایی باشد: تورا از شک به یقین ،از عداوت به نصیحت،از کبر به تواضع ، از ریا به اخلاص و از رقبت به زهد، برساند.

حجت الاسلام رفیعی عظمت علمای شیعه را در آزاد مردی و عدم وابستگی به دولت ها دانست وخاطر نشان کرد: تقوا و ایمان و اعتقاد راسخ موجب محبوبیت آنها نزد مردم شده است. به همین دلیل در تشییع پیکر علمایی همچون آیت الله بهجت، مردم پرشور و پرازدحام شرکت کردند.

وی در پایان با اشاره به تأثیر روضه های مرحوم کافی و استدال های شهید مطهری در سخنرانی هایش گفت: هر دو روش مفید است و مردم را به طریقی جذب معنویات می کنند، گاهی با سوز و اشک و گاهی هم با منطق و دلیل باید جوانان را راهنمایی و هدایت کرد./928/پ201/ص
ارسال نظرات