۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۰
کد خبر: ۱۰۵۰۴۵
در سه حوزه امتحانی؛

آزمون ورودی سطح سه حوزه علمیه خواهران منطقه پنج برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ آزمون ورودی سطح سه حوزه علمیه خواهران منطقه پنج امروز در سه حوزه امتحانی برگزار شد.
آزمون خواهران


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درساری، همزمان با مناطق مختلف کشور، آزمون ورودی سطح سه حوزه علمیه خواهران منطقه پنج صبح امروز در سه حوزه امتحانی برگزار شد.

حجت الاسلام علی غفاری، مدیرمنطقه پنج حوزه علمیه خواهران درگفت و گوبا خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با بیان این که آزمون ورودی سطح سه حوزه علمیه خواهران استان های مازندران و گلستان صبح امروز همزمان با سراسر کشور در این منطقه آغاز شد، گفت: این آزمون در مدارس علمیه خواهران سه شهر بابل، شیرود تنکابن و گرگان برگزار شد.

وی با اشاره به این که این آزمون از صبح امروز دراین حوزه های امتحانی آغاز شد، افزود:  طلابی که معدل دروس متمرکز آنها بیش از 18 باشد از شرکت در آزمون سطح سه معاف شدند.

 مدیرمنطقه پنج حوزه علمیه خواهران در ادامه سخنان خود با بیان این که آزمون سطح سه حوزه برای نخستین بار امسال در مدرسه علمیه خواهران شیرود تنکابن برگزارشد، خاطرنشان کرد: خوشبختانه مجوز جذب طلبه در این سح ازسوی مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران صادر شده است و در صورت رسیدن به حدنصاب از سال تحصیلی جدید فعالیت علمی در این سطح آغاز می شود.

حجت الاسلام غفاری با بیان این که در حال حاضر سطح سه در مدارس علمیه خواهران شهرهای گرگان و بابل فعال است، تصریح کرد: رشته‌های تفسیر علوم قرآنی و فقه اصول در مدرسه علمیه الزهرا بابل و رشته های تفسیر، فقه و اصول، فلسفه و تاریخ در مدرسه علمیه خواهران الزهرا گرگان مشغول فعالیت علمی هستند.

وی در ادامه سخنان خود از رقابت هزار و 600 داوطلب ورود به مدارس علمیه خواهران امسال در استان های مازندران و گلستان خبر داد و افزود: میزان درخواست طلبه از سوی هر مدرسه علمیه در این دو استان 35 نفر است که البته به تناسب امکانات علمی و فضای آموزشی این تعداد متغیر خواهد بود.

مدیرمنطقه پنج حوزه علمیه خواهران همچنین از افزایش تعداد مدارس علمیه خواهران مازندران در سال گذشته خبر داد و گفت: سال گذشته سه مدرسه علمیه حضرت نرگس(س)، فاطمه زهرا و الزهرا به ترتیب در شهرهای ساری، قائمشهر و محمود آباد فعالیت علمی خود را آغاز کردند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 14 مدرسه علمیه خواهران در یازده شهر مازندران و ده مدرسه نیز در استان گلستان به فعالیت علمی و آموزشی مشغول هستند./950/پ202/ص

ارسال نظرات