۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۲۲:۰۶
کد خبر: ۱۰۵۰۸۵
خطیب جمعه کوفه:

هدف آمریکا از ادامه حضور نیروها در عراق گسترش فتنه و ناامن ساختن کشور است

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه کوفه تاکید کرد که هدف آمریکا از ادامه حضور در عراق، گسترش فتنه و ناامن ساخت کشور است.
خطيب جمعه کوفه سيد ضيا شوکي
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید ضیاء الشوکی، خطیب جمعه کوفه در خطبه های نماز جمعه این هفته که در مسجد کوفه برگزار شد بر لزوم خروج کامل اشغالگران آمریکایی در پایان سال 2011 تاکید کرد و گفت: در روزهای گذشته زمزمه هایی مبنی بر تصمیم دولت عراق بر تمدید توافقنامه امنیتی با واشنگتن برای ادامه حضور نیروهای آمریکایی شنیده می شد. ملت عراق خواستار خروج اشغالگران در پایان سال جاری میلادی هستند و نمی خواهند برای یک لحظه هم اشغالگران در خاک این کشور بمانند.

وی افزود: هر روزی که نیروهای آمریکایی در خاک عراق بمانند آن روز، روز سیاهی در تاریخ عراق و ملت است و از دولت عراق می خواهم تا به وعده های خود پایبند باشد و با شجاعت تمام به سیاستمداران آمریکایی که با هدف تمدید مدت حضور نیروهای این کشور به عراق سفر می کنند بگویند که ادامه حضور نیروهای شما در خاک عراق غیرممکن است.

حجت الاسلام الشوکی با اشاره به اقدامات فتنه انگیزانه آمریکا در عراق تصریح کرد: هدف آمریکا از تمدید مدت حضور نیروهایش در عراق، گسترش فتنه، ناامن ساختن کشور و دخالت در امور سیاسی است تا بتواند مصالح خود را در منطقه تامین کند.

خطیب جمعه کوفه تاکید کرد: نیروهای اشغالگر با همه توان در صدد ناامن ساختن عراق هستند و به همین دلیل است که همه توافق های صورت گرفته با دولت را زیرپا می گذارند و در آخرین مورد نیز شاهد یورش به دفتر شهید صدر در استان دیالی بودیم.

وی به راه های مبارزه با اشغالگران اشاره کرد و بیان داشت: اتحاد مواضع و سخنان سیاسی در جهت عدم تمدید توافقنامه امنیتی، تقویت دستگاه های امنیتی برای کنترل کامل امنیت کشور، اخراج و محاکمه مفسدان، آرام ساختن فضای کشور و دوری از تنش های سیاسی، انجام اصلاحات توسط دولت و فراهم ساختن خدمات و فرصت های شغلی برای مردم، تصویب قوانینی که در دوره های گذشته نیمه تمام مانده اند، پرهیز از سخن گفتن درباره احتمال ادامه حضور اشغالگران، تشکیل گروه های پارلمانی با هدف فشار برای خروج نیروهای آمریکایی و تاکید مراجع و علمای شیعه، سنی و مسیحی برای اجابت خواسته های ملت توسط مقامات از مهم ترین اموری است که می توان با انجام آنها به چندین سال اشغال عراق پایان داد./980/ب902/گ
ارسال نظرات