۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۰۸:۴۱
کد خبر: ۱۰۵۰۹۸
امام جمعه موقت تهران:

جریان‌های انحرافی حاکمیت ولی فقیه و مرجعیت را قبول ندارند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تهران، با اشاره به فعالیت جریان انحرافی در کشور بر ضرورت هوشیاری در برابر این گونه جریان ها تاکید و نقش حوزویان و مبلغان را در این خصوص برجسته توصیف کرد.
همايش هجرت خونين در قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران، شب گذشته در همایش هجرت خونین که به مناسب هفتمین بزرگداشت حجت الاسلام شهید محمدحسن ابراهیمی با حضور علما، شخصیت های حوزوی، مسؤولان استانی و دیگر اقشار مردمی در سالن همایش های مدرسه عالی دارالشفا قم برگزار شد از شخصیت این شهید بزرگوار به نیکی یاد و تلاش های وی در راستای نشر معارف اهل بیت را شایسته تقدیر و تجلیل ارزیابی کرد.

حجت الاسلام کاظم صدیقی با تجلیل از شخصیت حجت الاسلام شهید ابراهیمی، ابراز داشت: این شهید بزرگوار راهی را طی کرد که راه و خط انبیا و اولیای الهی بود و ما باید به سیره و شخصیت این بزرگواران توجه کنیم و از آنها درس بگیریم.

وی با اشاره به سفرهای تبلیغی خارج از کشور شهید ابراهیمی، ادامه داد: این شهید گرانقدر در مسیری دورافتاده شعله شد و زمینه های هدایت یک سری از افراد را فراهم کرد.

حجت الاسلام صدیقی با بیان اینکه ما باید به این گونه شخصیت ها افتخار کنیم، ابراز داشت: شهید حجت الاسلام ابراهیمی و امثال ایشان افتخار حوزه هستند و ما باید به سیره و منش این عزیزان بیش از پیش توجه کنیم.

وی تصریح کرد: آنهایی که در حوزه هستند و قصدشان خدمت به مردم و دین خدا است، از همه چیز دنیا و مادیات دل کنده اند و آمده اند تا راهنمای جامعه و هدایتگر باشند.

این استاد حوزه علمیه تهران در ادامه به تبیین رسالت های مبلغان و بایسته های تبلیغ دین مبین اسلام پرداخت و بیان داشت: گام نخست و مهم در تبلیغ این است که برای خدا باشد.

حجت الاسلام صدیقی اخلاق را از مهم ترین عناصر در تبلیغ دانست و یادآورشد: کسی که در عرصه و وادی تبلیغ دین مبین اسلام گام نهاده است نباید به خودش توجه کند، بلکه بایست تمام هم و غم اش هدایت مردم و جامعه باشد.

وی تاکید کرد: مبلغ دین باید با اخلاق، خداترس، مهذب و اهل تهذیب و تهجد باشد و در هر حرف و کلامی که می زند باید خدا را مدنظر داشته باشد.

این استاد حوزه علمیه بیان داشت: هر فردی که می خواهد سرمایه عمر خود را بیمه کند باید راهی را انتخاب نماید که موجب تقرب به خدا و هدایت جامعه و مردم شود.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به جریان انحرافی، ابرازداشت: در جریان های انحرافی گروه های نفوذی هستند که حاکمیت ولی فقیه و مرجعیت را قبول ندارند، این یکی از مشکلاتی است که ما الان با آن مواجه و روبرو هستیم.

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه باید در برابر جریان های انحرافی هوشیار باشیم، گفت: این گونه جریان ها ظاهر و باطن شان یکی نیست و بایستی در برابر آنان هوشیار و بصیربود.

وی افزود: باید نقشه ها و توطئه های دشمنان را به خوبی بشناسیم و متناسب با آن عمل کنیم و مبلغان حوزه نیز می توانند نقش مهم و بسزایی در این عرصه داشته باشند. /924/پ202/ص
ارسال نظرات