۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۲
کد خبر: ۱۰۵۱۱۷

محکومیت جنایات آل سعود از سوی جامعه روحانیت آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ جامعه روحانیت و حوزه‌های علمیه آذربایجان شرقی با امضای طوماری جنایات آل سعود و آل خلیفه در بحرین را محکوم کردند.
امضاي طومار
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، استادان، طلاب و دنشجویان حوزه و دانشگاه آذربایجان شرقی امروز با امضای طوماری خطاب به بانکی مون، دبیر کل سازمان ملل متحد ضمن محکومیت جنایات آل سعود و آل خلیفه در بحرین، خواستار توقف نسل کشی مسلمانان در کشورهای اسلامی شدند.

جامعه روحانیت آذربایجان شرقی طی این طومار که در صحن حوزه علمیه طالبیه به امضای عموم مردم تبریز نیز رسیده است، خطاب به دبیر کل سازمان ملل متحد خاطر نشان کرده است: جناب بانکی مون مستحضرید که نقض حقوق بشر توسط هر فرد و گروهی که صورت گیرد، محکوم است، زیرا که علاوه بر سلب حقوق و آسایش انسان ها، به بی مبالاتی نسبت به اجرا و احترام به این حقوق منجرمی گردد و سکوت و بی اعتنایی در برابر نقض این حقوق باعث سرافکندگی در پیشگاه خداوند و ملت ها و تاریخ بشر خواهد شد.

در این طومار تصریح شده است: کشتار وحشیانه شهروندان و غیرنظامیان بویژه زنان وکودکان بی دفاع کشورهایی نظیر بحرین، لیبی و یمن ناقض حق اولیه حیات، حق تعیین سرنوشت و حق آزادی بیان است که از جمله اساسی ترین حقوق ابناء بشر می باشند و در عرف ها و معاهدات بین المللی نظیر اعلامیه جهانی حقوق بشر و کنوانسیون های بین المللی مورد تاکید قرار گرفته اند.

روحانیت آذربایجان شرقی طی این طومار با تشریح اوضاع اسفناک کشور بحرین اظهار داشته اند: آن چه امروزه در این کشورها در حال روی دادن است به وضوح مصداق بارز نقض این گونه حقوق انسانهاست که عناوین مجرمانه آن را می توان در موارد مختلف کنوانسیون های چهارگانه ژنو جستجو نمود. این نقض فاحش حقوق بشر وسلب حیات وآزادی انسانهای مظلوم،مستلزم توجه جدی وفوری سازمان ملل متحد وتمامی اعضای جامعه بین المللی می باشد ،که با چنین روندی اگر خود آنها روزی در معرض چنین اتفاقی قرار گیرند چه دفاعی خواهند داشت.

در ادامه متن این طومار آمده است: پر واضح است که افتخار یا ننگ تمامی این اتفاقات جهانی این مقطع از زندگی بشر ،در تاریخ به نام این سازمان وعلی الخصوص در کارنامه دوران مسئولیت جنابعالی ثبت خواهد شد. از این رو ما آزاد یخواهان سراسر جهان در حمایت از صیانت ابتدایی ترین حقوق بشر، از جنابعالی به عنوان دبیر کل سازمان ملل، که مرجع اصلی نظارت براجرای اسناد و معاهدات بین المللی حقوق بشرمی باشید، در این برهه حساس از تاریخ زندگی بشر این مسؤولیت بزرگ و سرنوشت ساز را برعهده دارید، مصرانه خواهان پیگیری و اجرای مداخله سریع و قاطع جهت توقف فوری وبی قید وشرط کشتار بی رحمانه مردم، اخراج مداخله گران بیگانه اعم از نظامی وغیر نظامی از کشورهای مذکور و همچنین فراهم آوردن مقدمات وشرایط لازم، جهت تعیین سرنوشت این کشورها بدست ملت هایشان هستیم.

همچنین در ادامه این طومار از عموم مردم مؤمن و متدین آذربایجان شرقی خواسته شده تا با شرکت در جنبش جمع آوری امضاء مظلومیت ملت بحرین را به گوش جهانیان برسانند./935/پ203/س
ارسال نظرات