۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۱۰۵۱۴۳
مدیر حوزه علمیه آل طیب اهواز:

مبلغان از تجربیات بزرگان حوزه‌های علمیه در امر تبلیغ استفاده کنند

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه آل طیب اهواز گفت: کسب تجربیات بزرگان و فرهیختگان حوزه های علمیه به یک طلبه مبلغ کمک می کند که در پاسخ گویی به شبهات، ترویج علوم دینی و مبارزه با انحرافات فرهنگی به شکل مطلوب عمل کند.
تبليغ چهره به چهره


حجت‌الاسلام عبدالامیر رجب‌پور قاسمی، مدیر حوزه علمیه آل طیب اهواز در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با بیان این که دروس بلند مدت حوزه های علمیه آمادگی اولیه تبلیغ برای مبلغان حوزه‌ها را فراهم می‌کند، اظهار داشت: ولی به هر حال مبلغ حوزه علمیه برای فراگیری علوم اسلامی باید فراتر از دورس حوزه های علمیه پیش برود.

استاد حوزه علمیه در ادامه سخنان خود انتقال تجربیات به عنوان یک امر فرهنگی برای یک طلبه مبلغ را ضروری دانست و گفت: کسب تجربیات بزرگان و فرهیختگان حوزه های علمیه به یک طلبه مبلغ کمک می کند که در پاسخ گویی به شبهات، ترویج علوم دینی و مبارزه با انحرافات فرهنگی به شکل مطلوب عمل کند.

این فعال عرصه فرهنگی با تأکید بر این که مرکز ثقل کار فرهنگی مبلغان، جوانان هستند، ابراز داشت: ایران یکی از کشورهای پرجمعیت جهان است که بیشتر جمعیت آن را نسل جوان تشکیل می‌دهد و همین امر سبب می شود که کار مبلغان در کارهای فرهنگی حول محور جوانان بچرخد.

حجت الاسلام رجب پور، مخاطب شناسی را یکی از رکن های مهم در مقوله تبلیغ دانست و تصریح کرد: زمانی که یک طلبه وارد عرصه تبلیغ می شود باید به همه سلاح های روز مجهز باشد و در شیوه بیان مطالب دینی به مخاطب، تازگی و جذابیت را درنظر بگیرد.

پژوهشگر عرصه دین در پایان سخنان خود با بیان این که زمان شناسی یکی دیگر از رکن های مهم تبلیغ به شمار می آید، اذعان داشت: یک طلبه مبلغ باید مطالب خود را برای مخاطبان براساس اقتضای زمان و نیاز جامعه بیان کند؛ چرا که بیان مطالبی که رابطه ای با زمان موجود و جامعه نداشته باشد سبب دل‌زدگی مخاطبان از آن مطالب می شود./9461/ت303/ع

ارسال نظرات