۰۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۸
کد خبر: ۱۰۵۱۷۲
با حضور علمای کشورهای مختلف؛

مراسم بزرگداشت آیت الله فاضل لنکرانی در لندن برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم بزرگداشت چهارمین سالگرد ارتحال حضرت آیت الله فاضل لنکرانی با حضور علما و روحانیان کشورهای مختلف در لندن پایتخت کشور انگلستان برگزار شد.
آيت الله فاضل لنکراني


احمد فاضل لنکرانی از فرزندان حضرت آیت الله فاضل لنکرانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا ابراز داشت: مراسم بزرگداشت چهارمین سالگرد ارتحال حضرت آیت الله فاضل لنکرانی از مراجع تقلید فقید، همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(ع) با حضور جمع زیادی از علمای و روحانیان کشورهای ایران، پاکستان، هندوستان، عراق، افغانستان و همچنین شمار زیادی از ایرانیان مقیم لندن در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) پایتخت انگلستان برگزار شد.

وی گفت: در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین عالمی از اساتید حوزه علمیه به ایراد سخن پرداخت و از شخصیت این عالم ربانی تجلیل کرد.

احمد فاضل لنکرانی گفت: این استاد حوزه علمیه در این مراسم همچنین با تجلیل از خدمات علمی و شخصیت اخلاقی و اجتماعی حضرت آیت الله العظمی فاضل لنکرانی یاد و خاطره این عالم ربانی و مرجع تقلید فقید را گرامی داشت و از ایشان به عنوان احیاگر فاطمیه یاد کرد.

وی ادامه داد: حجت الاسلام والمسلمین عالمی تاکید کرد که توجه خاص این مرجع تقلید فقید به دهه فاطمیه و احیای این دهه، باعث شد که عاشورای دوم شکل بگیرد و امروز مراسم عزای حضرت زهرا(ع) و ایام فاطمیه باشکوه خاصی برگزار می شود.

فرزند حضرت آیت الله فاضل لنکرانی بیان داشت: در این مراسم حاضران با قرائت قرآن کریم و فاتحه یاد و خاطره حضرت آیت الله فاضل لنکرانی را گرامی داشتند.

لازم به ذکر است، حضرت آیت الله فاضل لنکرانی در زمان حیات خود دستور تاسیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در لندن را به منظور تربیت عالمان و فقیهان برجسته و نشر معارف اهل بیت(ع) صادر کردند. /924/ت302/گ

ارسال نظرات