۰۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۸:۰۱
کد خبر: ۱۰۵۲۲۲
فردا؛

نخستین همایش دانشجویی جوان و مهدویت در رشت برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ نخستین همایش دانشجویی جوان و مهدویت فردا با سخنرانی معاون تبلیغ و ارتباطات مرکز تخصصی مهدویت در رشت برگزار می شود.
مهدويت
حجت الاسلام محمد لاکانی، مدیر عامل بنیاد مهدویت گیلان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، گفت: نخستین همایش دانشجویی جوان و مهدویت فردا با سخنرانی حجت الاسلام محمد رضا نصوری، معاون تبلیغ و ارتباطات مرکز تخصصی مهدویت در رشت برگزار می شود.

وی با بیان این که این نشست تخصصی با هدف آشنایی هر چه بیشتر قشر جوان و دانشجو با مفاهیم مهدویت و شناخت حضرت ولی عصر(عج) برگزار خواهد شد، افزود: حضور جوانان در عرصه مهدویت و شناخت نحله های انحرافی، نوعی بسیج برای مقابله با جنگ نرم دشمن است.

حجت الاسلام لاکانی با تأکید براین که راه کار مقابله با اندیشه های انحرافی و فرقه های ضاله در سطح جامعه اسلامی افزایش شناخت مردم نسبت به موضوع انتظارو مهدویت است، تصریح کرد: شکل‏گیرى گروه‏هاى انحرافى از یک سو و ظهور مدعیان مهدویت از جانب دیگر موجب شده است که بعضى در تشخیص اندیشه صحیح مهدویت دچار مشکل شوند.

وی، پاسداشت اندیشه مهدویت را از جمله رسالت های مهم منتظران در عصرغیبت دانست و گفت: نخستین وظیفه ای که منتظران عهده دار آن هستند، حفاظت و صیانت از اندیشه مهدویت است چون اندیشه مهدویت حافظ و نگهدار منتظران است.

مدیرعامل بنیاد مهدویت گیلان با بیان این که امروز متولیان دینی و فرهنگی نظام اسلامی رسالت سنگینی در این خصوص دارند، ادامه داد: اگر جامعه اسلامی مردم را نسبت به امام و حقیقت و اهدافش آشنا کند و پایه های معرفتی آنها را با معرفت های عقلانی محکم کند استواری و تداوم اندیشه مهدویت را در میان منتظران تضمین خواهد کرد.

حجت الاسلام لاکانی، جهت دهی و شور مهدوی در میان مردم را از دیگر وظایف متولیان دینی جامعه اسلامی برشمرد و خاطرنشان کرد: برگزاری مستمربرنامه های دینی با محوریت مهدویت می‌تواند زمینه تقویت شور و شعور مهدوی را در بین عموم جامعه به ویژه نسل جوان را فراهم کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که همایش «جوان و مهدویت» از ساعت 14:30فردا در مجتمع خاتم الانبیاء(ص) رشت برگزار می‌شود، ادامه داد: حضور برای علاقه‌مندان معارف مهدوی آزاد است./950/پ202/س
ارسال نظرات