۰۲ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۰
کد خبر: ۱۰۵۲۵۴
در پی تایید حکم اعدام جوانان انقلابی؛

راهپیمایی گسترده در شهرهای مختلف بحرین برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ شهروندان شهرها و روستاهای مختلف بحرین در اعتراض به تایید حکم اعدام جوانان انقلابی راهپیمایی کردند.
اعتراض مردم بحرين به تاييد حكم اعدام جوانان انقلابي اعتراض مردم بحرين به تاييد حكم اعدام جوانان انقلابي
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه خبری التوافق عربستان، در پی تایید حکم اعدام دو جوان انقلابی در بحرین توسط دادگاه سلامت ملی، شهروندان شیعه بحرین روز گذشته در شهرها و روستاهای مختلف این کشور به راهپیمایی پرداختند.

هزاران تن از شهروندان شهرهای منامه، ستره، بنی جمره، کرانه، باربار، دراز، جدحفص، العکر، الدیه، القریه، سار، کرباباد و السهله با برپایی راهپیمایی، خشم و اعتراض خود را به تایید حکم اعدام این دو جوان اعلام کردند.

تظاهرات کنندگان بر لزوم لغو این حکم تاکید و از سکوت مجامع بین الملل در قبال جنایت های انجام گرفته علیه شهروندان بحرینی به شدت انتقاد کردند.

نیروهای امنیتی رژیم آل خلیفه نیز با محاصره مردم به ضرب و شتم آنان پرداخته و در برخی از شهرها از برگزاری راهپیمایی جلوگیری کردند.

نظامیان بحرینی به راهپیمایی مسالمت آمیز مردم السهله یورش برده و شهروندانی را که به حکم اعدام جوانان انقلابی اعتراض داشتند را قلع و قمع کردند.

جمعیت شیعی الوفاق اسلامی بحرین با صدور بیانیه ای، از تایید احکام اعدام این دو جوان به شدت ابراز نگرانی کرد و این اقدام را عامل وخیم تر شدن بحران در این کشور خواند.

جمعیت العمل اسلامی بحرین نیز این احکام را ظالمانه توصیف کرد و رژیم آل خلیفه را نسبت پیامدهای تدابیر شدید امنیتی و اعدام جوانان انقلابی برحذر داشت.

گفتنی است دادگاه استیناف سلامت ملی بحرین، روز شنبه، حکم اعدام «قاسم حسن مطر احمد» و «سعید عبدالجلیل سعید» دو تن از جوانان انقلابی را به اتهام مشارکت در قتل دو پلیس این کشور را مورد تایید قرار داد./980/ب902/گ
ارسال نظرات