۰۲ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۷
کد خبر: ۱۰۵۲۶۲

راه‌اندازی کتابخانه تخصصی شیخ طوسی در حوزه علمیه تبریز

خبرگزاری رسا ـ دومین کتابخانه حوزه علمیه طالبیه و نخستین کتابخانه تخصصی علوم دینی آذربایجان شرقی گشایش یافت.
حوزه علميه طالبيه تبريز
حجت الاسلام سیدحسین سیدی ثانی، مدیر حوزه علمیه طالبیه تبریز، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: کتابخانه تخصصی شیخ طوسی با هدف استفاده ویژه طلاب حوزه های علمیه آذربایجان شرقی تجهیز و مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی خاطر نشان کرد: این کتابخانه مجهز به تجهیزات قرائتخانه ای و در مرحله اول با هزینه 300 میلیون ریالی آماده بهره‌مندی طلاب سطح دو و سه این مرکز علوم اسلامی است.

حجت الاسلام سیدی ثانی از توسعه این کتابخانه تخصصی در سالجاری خبر داد و گفت: هم اکنون کتابخانه تخصصی شیخ طوسی دارای بیش از هزار عنوان کتاب تخصصی در حوزه های فقه، اصول، فلسفه، کلام، علوم قرآنی و تفسیری است.

مدیر حوزه علمیه طالبیه ادامه داد: کتابخانه دیانت حوزه علمیه طالبیه که برای استفاده عموم علاقه‌مندان و شهروندان تبریزی آزاد است، در کنار کتابخانه شیخ طوسی فضایی کاملا علمی برای طلاب این مرکز علوم اسلامی فراهم می کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری ویژه برنامه‌های آموزشی و فرهنگی مختلف برای تقویت انگیزه طلاب در علوم حوزوی خبر داد و گفت: سلسله نشست‌های اخلاقی حوزه علمیه طالبیه با هدف ارتقای روحیه معنوی طلاب هر هفته در مدرس دیانت این مرکز برگزار می‌شود./935/پ202/س
ارسال نظرات