۰۲ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۱۰۵۲۸۰
آیت الله طبرسی:

فرهنگ‌سازی مسأله زکات نیازمند گسترش فعالیت تبلیغی روحانیان است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در مازندران با مهم ارزیابی‌کردن مسأله زکات در دین اسلام، خواستار گسترش فعالیت‌های تبلیغی مبلغان در این خصوص شد.
آيت الله طبرسي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران، امروز در دومین گردهمایی روحانیان شرق مازندران که با محوریت زکات در حسینیه شهمیرزادی های این شهرستان برگزار شد، با اشاره به اهمیت مسأله زکات در دین مبین اسلام، گفت: امروز باید روش و نحوه پرداخت زکات در میان مردم به خوبی تبیین شود و این مهم از وظایف روحانیان است.

وی با تأکید براین که مبلغان باید مسأله زکات را بیشتر برای عموم جامعه تبلیغ کنند، افزود: این سنت حسنه اسلامی در گذشته بسیار رواج داشت و بسیار پر رنگ بود؛ اما به دلیل عدم تبلیغ مناسب در این خصوص مردم کمتر به مسأله زکات می پردازند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، روحانیت را دیده بان دین مبین اسلام معرفی کرد و با بیان این که امروز علما و روحانیان بیش از هر زمان دیگری وظیفه دارند به تبلیغ ارزش های دینی در سطح جامعه بپردازند، خاطرنشان کرد: روحانیت باید احکام شریعت محمدی را به گونه ای تأثیر گذار و جذاب برای مردم بیان کند.

آیت الله طبرسی با اشاره به این که زکات در اسلام از جایگاه مهمی برخوردار است، ادامه داد: متأسفانه تبلیغ در این بخش بسیار ضعیف بوده که مبلغان باید در ایام مختلف در کنار دیگر مسائل دینی به بیان موضوع زکات بپردازند.

امام جمعه، لباس روحانیت را نشانه نبوت دانست و با بیان این که روحانیت وارثان اصلی شریعت محمدی هستند، خاطرنشان کرد: امروز همه ما وظیفه داریم در جهت تبلیغ هر چه بیشتر ارزش های اسلامی در سطح جامعه تلاش کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که نخستین پایگاه شیعی در مازندران پایه‌گذاری شد، مردم این دیار را مردمی دیندار و مؤمن دانست و خاطرنشان کرد: مردم مازندران در عمل به احکام اسلامی همواره پیشگام بوده اند و در بحث زکات نیز با تلاش تبلیغی مبلغان مشارکت مردم این استان بیشتر خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در مازندران بیان داشت: خوشبختانه دریافت زکات مستحبی برنج در استان در سال های گذشته آغاز شده است و این مسأله نیز راه مناسبی برای پرداخت زکات و دریافت زکات از کشاورزان است که با تبلیغ روحانیان در مساجد و منابر می توان در پرداخت زکات موفق تر عمل کرد.

آیت الله طبرسی اظهار داشت: خوشبختانه دریافت 660 میلیون تومان زکات در سال گذشته از کشاورزان مازندرانی رقم بسیار مناسب و بالایی است که باید در این رابطه با فرهنگ سازی در افزایش این مسأله کمک کنیم.

حجت الاسلام محمد باقر محمدی لایینی، امام جمعه نکا نیز در این جلسه با مهم ارزیابی کردن مسأله زکات در اسلام گفت: تقویت فرهنگ غنی زکات در جامعه باید از سوی علما و روحانیت به عنوان معتمدان مردم، مورد توجه قرار گیرد.

وی با تأکید بر این که مسأله زکات طبق دستور اسلام باید اجرایی شود، تصریح کرد: زکات نوعی تزکیه نفس، دوری از هواهای نفسانی و دنیا پرستی است که باید فرهنگ آن در جامعه پیاده شود.

حجت الاسلام محمدی لایینی ادامه داد: زکات عامل تزکیه و پاک کنندگی انسان است و هر چه انسان دارای ایمان قوی‌تردر پرداخت زکات باشد، از درجه تطهیر بالاتری برخوردار است./950/پ202/س
ارسال نظرات