۰۳ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۱
کد خبر: ۱۰۵۳۲۹
دبیر اجرایی گفتمان‌ دینی آذربایجان غربی خبر داد؛

افزایش 3 برابری برگزاری گفتمان‌های دینی در آذربایجان غربی

خبرگزاری رسا ـ دبیر اجرایی گفتمانهای دینی آذربایجان غربی از افزایش سه برابری گفتمان‌های دینی نسبت به سال گذشته خبر داد.
گفتمان ديني
جواد اکبرپور، دبیر اجرایی گفتمان‌های دینی آذربایجان غربی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه افزود: طرح برگزاری گفتمان‌های دینی از برنامه‌های اصلی تبلیغات اسلامی برای جوانان است که امسال هم با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در اولویت برنامه‌های این اداره کل قرار دارد.

وی با اشاره به افزایش سه برابری تعداد گفتمان‌های دینی برنامه‌ریزی شده برای امسال نسبت به سال گذشته خاطرنشان کرد: امسال با اختصاص بودجه 250 میلیون ریالی پانصد گفتمان دینی در موضوعات مختلف در سطح مدارس و مساجد آذربایجان غربی برگزار می‌شود.

به گفته این مسؤول، سال گذشته نیز اجرای 160 گفتمان دینی در سطح مدارس و مساجد آذربایجان غربی برنامه ریزی شده بود که به علت عدم تخصیص اعتبارات 136 مورد برگزار شد.

اکبرپور با بیان این‌که بر اساس تفاهم‌نامه منعقد شده بین ادارات کل آموزش و پرورش و تبلیغات اسلامی استان بیشترین گفتمان‌ها در‌ مدارس برگزار خواهد شد، گفت: از مجموع پانصد گفتمان دینی چهارصد مورد در سطح مدارس و یکصد مورد در‌ کانون‌های مساجد استان اجرا می‌شود.

وی اظهار کرد: سال گذشته شش هزار نفر از جوانان استان در گفتمانهای دینی شرکت کرده بودند که پیش‌بینی می شود این تعداد در امسال به بیست هزار نفر برسد.

عفاف و حجاب پرمخاطب ترین موضوع گفتمان در آذربایجان غربی

دبیر اجرایی گفتمان‌های دینی آذربایجان غربی جنگ نرم، آسیب‌های اجتماعی، عفاف و حجاب، زن و خانواده در اسلام، نحله‌های فکری و عرفان‌های انحرافی، فروعات دین، بصیرت‌سیاسی، اخلاق کاربردی، جهاد اقتصادی و گفتمان‌های مناسبی را از عناوین ده‌گانه گفتمان‌های دینی برشمرد.

اکبرپور، با بیان این‌که ارومیه و ماکو با 16 مورد بیشترین گفتمان‌های دینی را برگزار کرده‌اند، گفت: عفاف و حجاب و همچنین آسیب‌های اجتماعی با 21 مورد نیز بیشترین گفتمان‌ها را به خود اختصاص دادند.

وی در پایان عفاف و حجاب را پرمخاطب‌ترین موضوع گفتمان دینی در آذربایجان غربی اعلام و تصریح کرد: از مجموع تعداد شش هزار نفر شرکت کننده در گفتمان‌های دینی سال گذشته، دو هزار و 440 نفر در موضوع عفاف و حجاب به گفت‌و‌گو و بحث و تبادل نظر نشسته بودند./936/پ202/س
ارسال نظرات