۰۴ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۱۰۵۴۳۸
آیت الله نوری همدانی:

تقوا عامل نجات انسان از انحرافات و کج روی ها است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی، تقوا را مهم ترین سرمایه انسان دانست و تاکید کرد: اگر انسان تقوای لازم را نداشته باشد در زندگی فردی و اجتماعی دچار انحراف و کج روی می شود.
آيت الله نوري همداني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی، از مراجع تقلید، روز چهارشنبه در درس اخلاق خود که با حضور طلاب و روحانیان در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به آموزه های نهج البلاغه به بیان نکات اخلاقی پرداخت.

وی با اشاره به اهمیت مباحث اخلاقی تاکید کرد: تقوا سرمایه ای است که همه افراد در تمام حالات زندگی در هر شغل و پستی که هستند به آن نیاز دارند.

حضرت آیت الله نوری همدانی، با اشاره به روایات و آیاتی تاکید کرد: خداوند در آیات قرآن انسان را به تقوا سفارش و تاکید کرده است و ما باید به این مساله بیش از پیش توجه کنیم.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان اینکه تقوا عامل نجات انسان از انحرافات و کج روی ها است، اظهار داشت: خداوند همواره ناظر بر اعمال و رفتار ما است و ما باید مراقب باشیم و پایمان را کج نگذاریم و برای رسیدن به مقصد بیراهه را انتخاب نکنیم.

حضرت آیت الله نوری همدانی تاکید کرد: اگر انسان زندگی خود را بر اساس تقوا و حرام و حلال الهی پایه گذاری کند، سعادت دنیا و آخرت را به دست آورده است.

حضرت آیت الله نوری همدانی اضافه کرد: برخی از افراد بنیان زندگی خود را بر اساس امور بی پایه و اساس بنیان نهاده اند که این زندگی ها دوام ندارد و با کوچک ترین حادثه ای فرو می ریزد.

این مرجع تقلید گفت: باید سعی کنیم اسباب زندگی خود را بر اساس تقوا بدست آوریم، چرا که بی تقوایی باعث می شود که انسان از درگاه خدا رانده شود و در نهایت دوزخ جایگاه او باشد. /924/پ202/ج
ارسال نظرات