۰۵ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۷
کد خبر: ۱۰۵۵۱۴
با حضور مقتدی صدر؛

نمایش قدرت اسلامی در عراق برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نمایش قدرت مسلمانان عراق ساعاتی پیش با حضور رهبر جریان صدر عراق و به صورت مسالمت آمیز در شهرک صدر برگزار شد.
نمايش قدرت اسلامي در عراق
به گزارش خبرگزاری رسا، هزاران تن از شهروندان عراقی، صبح امروز به مناسبت میلاد باسعادت حضرت زهرا(س) نمایش قدرت اسلامی را با هدف به نمایش گذاشتن قدرت مسلمانان و درخواست خروج نیروهای اشغالگر آمریکایی از این کشور در شهرک صدر برگزار کردند.

در این نمایش قدرت که به درخواست و با حضور حجت الاسلام سید مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق و به صورت رژه بدون سلاح انجام گرفت جمع کثیری از روحانیون و طلاب علوم دینی نیز حضور داشتند و با قرار گرفتن در صفوف اولیه این رژه، عزم و یکپارچگی خود را برای پایان دادن به اشغال عراق نشان دادند.

شرکت کنندگان در این رژه، پرچم عراق را به تن کرده و با شعارهای «لبیک یا زهرا»، «بله بله به اسلام»، «بله بله به عراق» و «لبیک یا مهدی» بر روی پرچم های آمریکا و اسرائیل پا گذاشتند و در پایان نیز پرچم آمریکا را به آتش کشیدند.

پیروان جریان صدر عراق تاکید کردند که منتظر فرمان حوزه علمیه نجف اشرف هستند تا مبارزه مسلحانه خود را با نیروهای اشغالگر آمریکایی آغاز کنند.

حازم الاعرجی از رهبران جریان صدر عراق تصریح کرد که این نمایش قدرت، اولین پیام برای خروج نیروهای آمریکایی است و مردم عراق دیگر حاضر نخواهد شد اشغالگران را در خاک کشور خود ببیند و راهپیمایی هایی میلیونی را در آینده ای نزدیک در سراسر کشور برگزار می کنند.

وی تاکید کرد در صورتی که اشغالگران در موعد مقرر از خاک عراق خارج نشوند با مقاومت مسلحانه شدید مواجه خواهند شد.

گفتنی است حجت الاسلام سید مقتدی صدر در هشتمین سالگشت اشغال عراق، بر لزوم خروج نیروهای اشغالگر از خاک این کشور تاکید کرد و از شهروندان عراقی خواست تا در قالب رژه مسالمت آمیز و به دور از خشونت، خشم خود را از حضور نیروهای آمریکایی اعلام کنند.

نیروهای آمریکایی و گروه های سیاسی وابسته به اشغالگران در روزهای گذشته سعی داشتند تا این نمایش قدرت را خشونت آمیز جلوه دهند و همواره تاکید داشتند که این رژه آغاز بی قانونی و خشونت مسلحانه در عراق است./980/ب902/گ
ارسال نظرات