۰۵ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۷:۱۴
کد خبر: ۱۰۵۵۴۰
رییس دفتر تبلیغات اسلامی خراسان:

زمان دست‌یابی به منظومه معرفتی‌‌ اهل بیت فرا رسیده است

خبرگزاری رسا - رییس دفتر تبلیغات اسلامی خراسان اظهار داشت: جامع‌نگری و فرازپژوهی در ساحت ملکوتی بیانات معصوم(ع) تنها با پژوهش‌های علمی متعمقانه و روشمند محقق خواهد شد.
مسعودي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمد مهدی مسعودی، رییس دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، در چهارمین همایش سالانه عرصه ها و روش های حدیث پژوهی که صبح امروز در سالن همایش های دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار شد، گفت: بررسی جامع و همه جانبه آثار برجای مانده از اندیشه و شخصیت ملکوتی و قدسی خاندان عصمت و طهارت(ع) به جهت اینکه به فهمی بایسته، از شریعت و دین مبین و موضعگیری پیشوایان دین در شرایط گوناگون تاریخی می‌انجامد، ضرورتی انکارناپذیر است.

وی با ذکر اینکه نگاه ها و تأملات تجزیه‌ای و تک بعدی هرگز از آسیب نافهمی و بد فهمی مصون نخواهد بود، ابراز داشت: با نگاهی جامع و همه‌ جانبه می‌توان رشته پیوند حلقه‌های به ظاهر گسسته ذخیره بی‌بدیل احادیث معصومین را کشف کرده و به منظومه معرفتی و هندسه اندیشه‌ای کانون اهل بیت(ع)، که بنیانگذاران حیات حقیقی شریعت در بستری بی‌نهایت از زمان و مکان‌اند، راه یافت.

این استاد حوزه و دانشگاه خاطر نشان کرد: با نگاه و تأمل پژوهش مدارانه می‌توان تعارض‌های ظاهری، رازها، رمزها و لایه‌های معنایی فرموده‌ها و راهنمایی های ائمه اطهار(ع) را به حقیقتی زلال، همگون، منتظم و یکپارچه که از هویت و حقیقتی واحد برخوردار است و بر جان و ضمیر انسان‌های آزاد و صافی ضمیر متجلّی شده، مبدل ساخت.

وی اضافه کرد: چنین جامع‌نگری و فرازپژوهی در ساحت ملکوتی بیانات معصوم(ع) تنها با پژوهش‌های علمی متعمقانه و روشمند در زمینه کلیّت، مجموعه دسته‌های بهم پیوسته و تک تک آنچه دست مایه حدیثی شیعه است، امکان تحقق داد.

حجت الاسلام مسعودی در ادامه تصریح کرد: بدیهی‌ترین الزامات این جامع نگری و فراز پژوهی، گرد هم آمدن، همفکری و همکاری پژوهشگران و متفکرانی بهره‌مند از تخصص‌ها و تبحرهای گوناگون در عرصه‌های علوم اسلامی، علوم انسانی و حتی علوم تجربی با رویکردی به مطالعات، مباحثات و تأملات میان رشته‌ای و نظام‌واره است، لذا این امر همتی بلند، عزمی راسخ و نیت و اخلاصی ستودنی را نیاز ‌دارد.

وی گفت: به یقین چنین مباحثی در پرتو افاضه ذات لایزال الهی و عنایات ارواح طیبه معصومین، رخ حقیقت را که در جلوه جمال انسان کامل در سیمای معارف اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است، متجلی ساخته و چراغ هدایت را در مسیر راه بشریت فروزان و پرفروغ خواهد ساخت./968/پ202/س
ارسال نظرات