۰۶ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۱
کد خبر: ۱۰۵۵۷۱
امام جمعه خوی:

تبیین اسلام ناب محمدی‌‌ میراث‌‌ ماندگار‌ امام خمینی است

خبرگزاری رسا- حجت الاسلام موسوی شکوری درخطبه های نمازجمعه خوی گفت: تبیین ویژگی های اسلام ناب محمدی(ص)، در مقابل اسلام آمریکایی، از میراث‌های ماندگار‌ امام خمینی(ره) است.
امام جمعه خوي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خوی، حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری، ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه خوی با تسلیت فرارسیدن سالگرد رحلت رهبر کبیر انقلاب اسلامی اظهار داشت: یکی از میراث های ماندگار معمار کبیر انقلاب اسلامی ایران تبیین ویژگی های اسلام ناب محمدی(ص)، در مقابل اسلام آمریکایی است.

وی ادامه داد: دخالت در امورات سیاسی، ضرورت تشکیل حکومت اسلامی، مبارزه با ستم و ستمگران، ساده زیستی و همچنین حمایت از مستضعفان، محرومان و پابرهنگان از جمله ویژگی های اسلام ناب از دیدگاه حضرت امام خمینی(ره) است.

پرهیز از مسائل حاشیه‌ای، از الزامات جهاد اقتصادی

حجت الاسلام شکوری با اشاره به الزامات جهاد اقتصادی از دیدگاه رهبر معظم انقلاب اذعان داشت: پرهیز جدی از ابتلا به مسائل حاشیه ای از جمله توصیه های مقام معظم رهبری به مسئولان، گروه های سیاسی و مردم بوده که لازم است همه به عنوان یک وظیفه و تکلیف شرعی مورد توجه جدی قرار بدهند.

جریان انحرافی اخیر نمونه ای از توطئه های استکبار است

وی در ادامه به توطئه های استکبار در طول سالیان متمادی اشاره و اظهار کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی یکی از توطئه های مرموزانه استکبار مشغول ساختن مسؤولان، مردم ایران و سایر مسلمانان جهان به مسائل حاشیه ای بوده که می توان جریان ریاست جمهوری بنی صدر، فتنه سال گذشته، جریان طالبان و القاعده، دامن زدن به اختلافات قومی، قبیله ای و مذهبی در نوع کشورها و اخیرا جریان انحرافی که وقت بخش مهمی از مسؤولان و رسانه ها را گرفته نمونه هایی از توطئه های استکبار برشمرد.

انهدام شبکه جاسوسی آمریکا، نشانگر اوج تسلط سربازان گمنام امام زمان است

امام جمعه خوی در بخش دیگری از سخنان خود با قدردانی از تلاش های وزارت اطلاعات و سربازان گمنام امام زمان (عج) در کشف شبکه جاسوسی آمریکا تصریح کرد: شناسایی و انهدام شبکه جاسوسی و تروریستی اسرائیل، دستگیری عبدالمالک ریگی و کشف و انهدام شبکه جاسوسی آمریکا با کوتاه ترین فاصله نشانگر ابهت و اوج تسلط نیروهای امنیتی ایران بر منطقه بوده و حکایت از ضعف و درماندگی استکبار جهانی بویژه آمریکا و اسرائیل در فعالیت های جاسوسی دارد.

انجام کارهای جاسوسی، اسلحه زنگ زده ای است که کارای خود را از دست داده است

وی در ادامه خاطر نشان کرد: اگر سران کشورهای غربی و اروپایی و نوکران منطقه ای آنان شعور داشته باشند باید از خیزش های مردمی منطقه و اخیراً در خود کشورهای اروپایی عبرت گرفته و بدانند دوران قلدری و زورگویی به پایان رسیده و انجام کارهای جاسوسی و استخدام عده ای فریب خورده در کشورهای اسلامی در برابر ملل بیدار شده یک اسلحه بی خاصیت و زنگ زده است که کارایی خود را مدت‌ها است که از دست داده است.

خطیب نمازجمعه خوی در پایان در بیان آثار و برکات وجود عقل در انسان به سفارش امام موسی بن جعفر(ع) به هشام بن حکم اشاره و اظهار کرد: «انسان خردمند با کسی‌که او را تکذیب خواهد کرد سخن نمی گوید، وعده بی حاصل نمی دهد، به سوی انجام کاری که توان انجامش را ندارد قدم برنمی دارد.»

وی خاطر نشان کرد: بعضی از مسؤولان باید توجه داشته باشند وعده های بی حاصل آنان به مردم و یا پذیرفتن مسؤولیت های متعدد و فوق توان خویش ضمن این که موجب بدبینی مردم به نظام جمهوری اسلامی می شود که از گناهان کبیره است، خود آنان نیز از چشم مردم افتاده و تحقیر می شوند./938/پ202/س

ارسال نظرات