۰۶ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۱۰۵۵۸۰
امام جمعه موقت رشت:

موضع گیری‌های جریان انحرافی به مبانی اندیشه سکولاریسم شباهت دارد

خبرگزاری رسا ـ خطیب نماز جمعه رشت برخی از شاخصه‌های جریان انحرافی اشاره کرد و گفت: شبیه‌بودن سخنان جریان انحرافی به مبانی سکولاریسم غیر قابل انکار است.
حجت الاسلام اسماعيل پور رضا، امام جمعه موقت رشت
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت حجت الاسلام اسماعیل پوررضا، امام جمعه موقت رشت در خطبه های نماز جمعه این هفته مرکز استان، با اشاره به مسائل چند هفته گذشته کشور، تلاش های گسترده دولت های نهم و دهم را در توسعه و سازندگی کشور شایسته تقدیر توصیف کرد و گفت: جریان انحرافی، در کنار دولت مرد اصلی، به دنبال تأمین منافع خود است.

خطیب نماز جمعه رشت با بیان این که جریان انحرافی در کشور به دنبال روی کارآوردن دولتی دور از اصول اصولگرایی پس از دولت دهم است، اذعان کرد: این جریان منحرف در مسأله غیبت 11 روزه دکتر احمدی نژاد خود را به خوبی نشان داد.

حجت الاسلام پوررضا، با انتقاد از نامه نگاری برخی استانداران در حمایت از دولت در مسأله غیبت 11 روزه، گفت: این نامه‌نگاری ناخواسته حمایت از جریان انحرافی بوده است.

امام جمعه موقت رشت در ادامه به برخی از شاخصه‌های جریان انحرافی اشاره کرد و گفت: شبیه‌بودن سخنان جریان انحرافی به مبانی سکولاریسم غیر‌قابل‌ انکار است.

خطیب نماز جمعه رشت، یارگیری از جریان فتنه را از دیگر مولفه‌های جریان‌شناسی جریان فتنه برشمرد و گفت: جریان انحرافی از لفظ فتنه برای فتنه جویان استفاده نمی کند و قائل به یارگیری از جریان فتنه است.

وی، داشتن انحراف اقتصادی و نداشتن پشتوانه دینی را از دیگر نشانه های جریان انحرافی عنوان و اظهار داشت: مردم حساب دکتر احمدی نژاد را از جریان انحرافی جدا می دانند.

حجت الاسلام پوررضا در ادامه با اشاره به قیام‌های مردمی منطقه، انقلاب های جهان اسلام را متاثر از آموزه های معنوی و فرهنگی انقلاب ایران دانست و گفت: مخالفت همیشگی غرب برای برقراری دموکراسی در کشورهای دنیا، نشان دهنده باطل بودن اندیشه دست داشتن غرب در بیداری کشورهای اسلامی است.

وی یادآور شد: غرب به دنبال مدیریت قیام های مردمی منطقه است، اما در انقلاب های مردمی منطقه، منشأ اثر نبوده و نیست و ملت های مسلمان باید مراقت توطئه افکنی های غربی ها به ویژه آمریکا باشند.

امام جمعه موقت رشت همچنین با گرامیداشت فرا رسیدن 14 خرداد و سالروز رحلت امام خمینی(ره)، اظهار داشت: امام خمینی(ره) جایگاهی ممتاز در احیای مبانی اسلام و پیروزی انقلاب دارد.

وی بر بهره‌‌مندی از تالیفات و اندیشه های امام(ره) تاکید کرد و گفت: کتاب ها و وصیت نامه ایشان سرشار از مضامین عرفانی و الهی است.

خطیب نماز جمعه رشت، در خطبه نخست نماز جمعه رشت، با ضروری خواندن احیای تمدن اسلامی، اظهار کرد: آرمان بزرگ انقلاب اسلامی احیای تمدن اسلامی است.

حجت الاسلام پوررضا، مفهوم عدالت خواهی مستتر در مکتب مهدیت را بنیادی ترین رکن احیای تمدن اسلامی دانست و گفت: ملت ایران در دوره های مختلف تاریخی به ویژه با پیروزی انقلاب اسلامی نشان داد ظرفیت بر دوش گرفتن بار احیای تمدن اسلامی را دارد.

امام جمعه موقت رشت در ادامه مبحث مصلح و موعود جهانی را از مشترکات ادیان الهی دانست و گفت: نیاز به عدالت، توجه به موعود‌گرایی را در چند دهه اخیر پررنگ تر کرده است.

خطیب نماز جمعه رشت مهم ترین آسیب در حوزه مهدویت را مربوط به ناآگاهان و ناآشنایان به مبانی مهدویت خواند و خاطرنشان کرد: برداشت انحرافی از موضوع انتظار، نشان دادن چهره خشن از حضرت مهدی(عج)، طرح مباحث غیر ضروری و تعجیل و شتاب‌زدگی از آسیب‌های مطرح در حوزه مهدویت و عدالت جهانی است.

حجت الاسلام پوررضا با اشاره به تطبیق روایات مهدی بر مصادیق خاص از دیگر شبهات مطرح در ارتباط با عدالت‌خواهی جهانی‌ گفت: این انحراف به شکل بارزی در مستند «ظهور نزدیک است» دیده می‌شود./950/پ201/س
ارسال نظرات