۰۶ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۷:۱۳
کد خبر: ۱۰۵۵۸۳
رهبر شیعیان بحرین:

حکم اعدام جوانان انقلابی ناعادلانه است

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه شهر دراز بحرین احکام اعدام دو جوان انقلابی در این کشور را ناعادلانه و مغایر احکام شرعی دین مبین اسلام توصیف کرد.
آيت الله شيخ عيسي قاسم رهبر شيعيان بحرين
به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله شیخ «عیسی قاسم» رهبر شیعیان بحرین در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر دراز که در مسجد امام صادق(ع) برگزار شد تایید حکم اعدام دو جوان انقلابی در این کشور را به شدت محکوم کرد و گفت: دین مبین اسلام حرمت خاصی برای جان مردم قائل است و علمای دین بر این مساله تاکید دارند که باید در احکام قضایی خصوصا اعدام که شدیدترین حکم به شمار می آید و احساسات و غیرت مردم را برمی انگیزد دقت خاصی داشت.

وی افزود: هرگونه تساهل و کوتاهی در حکم اعدام می تواند انسان بی گناهی را به کام مرگ بفرستد و تساهل در حق دین و بشریت است و قاضی که حکم اعدامی را بدون توجه به شریعت خداوند متعال صادر کند در روز قیامت باید در پیشگاه پروردگار جوابگو باشد و با عذاب شدید الهی مواجه می شود.

آیت الله شیخ عیسی قاسم حکم اعدام جوانان انقلابی را غیرشرعی خواند و تصریح کرد: هیچ عالمی نمی تواند با حکم صادره علیه دو تن از جوانان بحرینی در شرایط کنونی و پیچیدگی مساله موافقت کند. این حکم در پرتو جو متشنج و اظهارات انتقام جویانه صادر شد و با توجه به اینکه رسانه ها به شدت علیه این افراد و انقلابیون موضع گرفتند نمی توان این حکم را عادلانه دانست.

رهبر شیعیان بحرین اظهار داشت: بسیار روشن است که اتهام این جوانان بر اساس راه های شرعی اثبات نشده و شرایط امنیتی بحرانی که بر جامعه حاکم بوده و رژیم بر پاسخ محکم و دندان شکن به معترضان تاکید کرده است در این حکم دخالت داشت.

وی بر لزوم حفظ حرمت خون شهروندان تاکید کرد و ادامه داد: از هر جهتی که به این حکم و نحوه صدور آن بنگریم به خوبی می فهمیم که خون مسلمانان در حال هدر رفتن است و حرمت این خون که دین مبین اسلام بارها بر آن تاکید ورزیده بی اعتبار تلقی شده است. تایید و اجرای این حکم ناعادلانه مغایر آموزه های اسلامی است و عاملان آن در روز قیامت به سزای عمل خود خواهند رسید.

شیخ عیسی قاسم این اقدامات را عامل شجاعت بیشتر مردم دانست و بیان داشت: هنگامی که فشار بر مردم با هدف خوار و ذلیل ساختن آنان افزایش می یابد، شهروندان دیگر حاضر نخواهند بود تا سکوت اختیار کرده و عزیزترین شی خود را که همان جان است تقدیم می کنند تا عزت و کرامت آنان همچنان پایدار بماند. کسانی که اعتقاد دارند مردم برای حفظ جانشان حاضرند از عزت و جلال خود دست بردارند سخت در اشتباه هستند.

خطیب جمعه شهر دراز خاطر نشان ساخت: هرچه فشار و سختی بیشتری بر مردم وارد شود آستانه انفجار خشم آنان نیز بیشتر می شود و با شجاعت، قدرت و بصیرت در برابر افرادی که خواستار از بین رفتن عزت و کرامت شهروندان هستند ایستادگی می کنند و از کشته شدن نیز باکی نخواهند داشت.

گفتنی است دادگاه استیناف سلامت ملی بحرین، روز شنبه حکم اعدام دو جوان انقلابی را به اتهام مشارکت در قتل دو پلیس تایید کرد./980/ب901/گ
ارسال نظرات