۰۶ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۷:۳۵
کد خبر: ۱۰۵۵۸۴
خطیب جمعه نجف:

عراق هیچ نیازی به حضور نیروهای خارجی ندارد/ حکام ظالم به زودی سرنگون خواهند شد

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه نجف اشرف با تاکید بر اینکه عراق هیچ نیازی به حضور نیروهای خارجی ندارد خواستار خروج نظامیان آمریکایی در پایان سال جاری شد.
سيد صدرالدين قبانچي خطيب جمعه نجف سيد صدرالدين قبانچي خطيب جمعه نجف
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید «صدرالدین قبانچی» خطیب جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه این هفته که در حسینیه فاطمیه کبری برگزار شد بر لزوم خروج اشغالگران آمریکایی در پایان سال جاری تاکید کرد و گفت: توافقنامه امنیتی میان واشنگتن و بغداد بر اساس بندهای آن غیرقابل تمدید است و حضور نیروهای آمریکایی نمی تواند ضامن حفظ امنیت عراق باشد.

وی افزود: عراقی ها اگر خواهان بدست آوردن استقلال کامل هستند باید از حضور بیگانگان بی نیاز باشند، ما به هیچ وجه با ادامه حضور اشغالگران موافقت نبوده و نخواهیم بود.

سید صدرالدین قبانچی با اشاره به زمزمه های ادامه حضور نیروهای آمریکایی در عراق تصریح کرد: برخی شنیده های حاکی است که آمریکا در صدد است تا به مدت 5 سال دیگر در عراق باقی بماند و 9 پایگاه نظامی را در نزدیکی فرودگاه ها تاسیس کند، و تنها منتظر درخواست رسمی دولت عراق برای تمدید حضور نیروهای آمریکایی است.

خطیب جمعه نجف اظهار داشت: بهانه های آمریکا برای ادامه حضور نیروهایش در عراق غیرواقعی است و آنان در پی مصالح خود در این کشور هستند. نمایش قدرتی که پیروان جریان صدر در شهرک صدر بغداد و به صورت مسالمت آمیز برگزار کردند نشاندهنده مخالفت کامل ملت عراق با ادامه حضور اشغالگران است، از مردم می خواهم تا راهپیمایی ضد اشغالگری را در سراسر کشور برگزار کنند.

وی نسبت به تلاش بعثی ها برای نفوذ در ادارات و سازمان های دولتی هشدار داد و تاکید کرد: عناصر حزب بعث تلاش می کنند تا به ادارات و سازمان های دولتی راه یابند و در صدد از بین بردن دادگاه جنایی ویژه رسیدگی به جنایت های این حزب منفور هستند. دستگاه قضایی باید همچنان استوار باشد و در برابر فشارها و رشوه هایی که به آنان عرضه می شود به شدت مقاومت کنند و به پرونده های جنایت این افراد که توسط خانواده های عراقی خصوصا خانواده های شهدا ارائه می شود با دقت و شجاعت رسیدگی کنند.

سید صدرالدین قبانچی ترور رئیس هیئت بازخواست و عدالت را محکوم کرد و گفت: این شهید سال ها با شجاعت و درایت در راه ریشه کن شدن بعثی ها فعالیت کرد و توسط نیروهای آمریکایی به مدت یکسال و نیم زندانی شد، وی خدمات فراوانی به عراق انجام داد تا اینکه توسط عناصر بعثی به شهادت رسید.

خطیب جمعه نجف درباره ادامه بحران در بحرین و سایر کشورهای عربی خاطر نشان ساخت: حکام بحرین و لیبی همچنان بر عدم اعتنا به خواسته های ملت پافشاری می کنند و رئیس جمهور یمن نیز بر کرسی قدرت نشسته و از کناره گیری طفره می رود. این حکام ظالم به زودی سرنگون خواهند شد و ملت ها به آزادی و کرامتی که استحقاق آنان است دست می یابند./980/ب902/گ
ارسال نظرات