۰۷ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۱۰۵۶۳۷
الوفاق بحرین خبر داد؛

افزایش آمار بازداشت زنان توسط نظام آل خلیفه

خبرگزاری رسا ـ جمعیت الوفاق اسلامی بحرین از افزایش آمار بازداشت بانوان توسط نظام آل خلیفه خبر داد.
انجمن الوفاق اسلامي بحرين
به گزارش خبرگزاری رسا، جمعیت شیعی الوفاق اسلامی بحرین در بیانیه ای از افزایش آمار زنان بازداشت شده توسط نظام فاسد آل خلیفه خبر داد.

در این بیانیه آمده است: آمار زنان بازداشت شده در زندان های بحرین طی دو هفته گذشته به شدت رو به افزایش رفته است و صدها تن از بانوان در روزهای گذشته به مراکز پلیس فراخوانده شده و جمع کثیری از آنان برای مدتی زندانی شدند. تعداد بسیار کمی از زندانیان خانم تاکنون آزاد شده اند، لیکن آمار بازداشت های روزهای گذشته به مراتب بیشتر از آزاد شدگان است.

الوفاق افزود: بسیاری از زنانی که برای تحقیق به مراکز پلیس فراخوانده شدند از رفتار نیروهای امنیتی به شدت ناراحت هستند و از اینکه بدون هیچ دلیلی به تحقیق فراخوانده شده و مورد توهین قرار می گیرند ابراز شگفتی می کنند.

این انجمن آزادی همه زندانیان خانم را خواستار شد و تصریح کرد: دستگیری و شکنجه بانوان در بحرین با ارزش های اسلامی و عرف عربی جامعه به شدت مغایر است، مقامات باید مسوولیت کامل سرنوشت بانوانی که مکان آنان همچنان در هاله ای از ابهام است را بپذیرند و نسبت به تحقیقات، بازداشت ها و شکنجه های معنوی و جسمی زنان پاسخگو باشند و همه زندانیان خانم اعم از پزشک و پرستار و معلم و کارمند را به سرعت آزاد سازند.

جمعیت الوفاق اسلامی شکنجه خبرنگاران در بحرین را محکوم کرد و اظهار داشت: برخورد بسیار بد نیروهای امنیتی بحرین با خبرنگاران که شکنجه نزیهه السعید خبرنگار فرانس 24 و مازن مهدی خبرنگار خبرگزاری آلمان نمونه های از آن است به شدت ما را نگران ساخته و چهره بحرین را نزد جهانیان مخدوش تر از گذشته خواهد کرد.

در بخش پایانی این بیانیه آمده است: نظام بحرین سعی می کند هر صدا و قلمی را که از مردم حمایت می کند و واقعیت ها را به جهانیان نشان می دهد خفه سازد، این امور توهین به حقوق بشر و حرفه خبرنگاری است و زیرپا گذاشتن آزادی بیان به شمار می آید/980/ب902/گ
ارسال نظرات