۰۸ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۸:۳۲
کد خبر: ۱۰۵۷۴۶
مقتدی صدر:

راهپیمایی ملت عراق سلاح قدرتمندی برای پایان اشغال کشور است

خبرگزاری رسا ـ رهبر جریان صدر عراق تاکید کرد که راهپیمایی ملت عراق علیه اشغالگران آمریکایی، سلاح قدرتمندی برای پایان اشغال کشور است.
سيد مقتدي صدر رهبر جريان صدر  عراق
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از السومریه نیوز، حجت الاسلام سید «مقتدی صدر» رهبر جریان صدر عراق در پیامی که امروز صادر شد از افزایش اختلافات میان گروه های سیاسی این کشور ابراز نگرانی کرد و گفت: اختلافات سیاسی و نزاع های انجام گرفته میان گروه های سیاسی ممکن است سبب بروز فاجعه سیاسی بزرگی در کشور شود و آینده نظام را در معرض خطر قرار دهد.

وی افزود: بنده آمادگی کاملی برای میانجیگیری میان گروه های سیاسی و حل و فصل بحران کنونی دارم.

حجت الاسلام صدر بر لزوم توافق فراکسیون های پارلمان برای انتخاب وزرای وزارتخانه های بدون وزیر تاکید کرد و اظهار داشت: جریان صدر عراق با کاندیدایی که مورد توافق سایر گروه های سیاسی باشد موافقت خواهد کرد و این امر را حفظ مصالح عالی کشور می داند. احزاب سیاسی باید با گفت و گو و مذاکره به مشکلات پایان دهند و از ضربه زدن به یکدیگر پرهیز کنند.

رهبر جریان صدر عراق با اشاره به برگزاری نمایش قدرت اسلامی در شهرک صدر بغداد تصریح کرد: نمایش قدرت و راهپیمایی گسترده ملت عراق، سلاح قدرتمندی برای پایان اشغال و خروج نیروهای آمریکایی از خاک این کشور است.

وی تاکید کرد: اگر ملت خواستار خروج اشغالگران باشد، دولت باید دست در دست مردم گذاشته و به اشغال عراق بدون نیاز به سلاح و درگیری پایان دهد.

گفتنی است فراکسیون العراقیه که رهبری آن را ایاد علاوی مورد حمایت آمریکا و عربستان سعودی به عهده دارد همواره در کار دولت عراق که اکثریت آن را شیعیان در اختیار دارند سنگ اندازی می کند و به معارضه ای برای نظام سیاسی این کشور مبدل شده است.

علاوی با اشاره به اینکه ارتش و پلیس عراق از آمادگی کامل برای حفظ امنیت شهروندان برخوردار نیستند، تمدید مدت حضور اشغالگران آمریکایی را در این کشور خواستار شده است.

جریان صدر عراق به رهبری سید مقتدی صدر همواره بر لزوم خروج کامل اشغالگران در پایان سال 2011 میلادی تاکید کرده و خاطر نشان ساخت در صورتی که مدت حضور اشغالگران در عراق تمدید شود با مقاومت نظامی شدید ملت و گروه های مقاومت مواجه خواهند شد.

بر اساس توافقنامه امنیتی که در سال 2008 میلادی میان بغداد و واشنگتن به امضا رسید نیروهای آمریکایی موظفند در پایان سال جاری میلادی و برای همیشه از خاک عراق خارج شوند./980/ب902/گ
ارسال نظرات