۱۰ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۶:۴۰
کد خبر: ۱۰۵۸۲۳
رییس دانشگاه حکمت رضوی:

رویارویی ایرانیان و اعراب خواسته استکبار در کشور‌های اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ رییس دانشگاه حکمت رضوی با اشاره به اینکه هدف امام از تشکیل نظام اسلامی خدمت به خلق خدا بود، گفت: هویت ما، هویت اسلامی است اما استکبار جهانی می‌خواهد به عنوان ایرانی، عربی، کشورهای اسلامی را در مقابل هم قرار دهد.
سالن اجلاس سران كشورهاي اسلامي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمد عبدخدایی، رییس دانشگاه حکمت رضوی، عصر روز گذشته در همایش تخصصی روح الله در بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس به بررسی اهداف امام ر خمینی(ره) از تشکیل نظام اسلامی پرداخت و گفت: در طول تاریخ شاهد ورود شخصیت های دنیا طلب به عرصه سیاست به منظور کسب قدرت و جلب ثروت است که از راه‌های مختلف همچون حاکمیت استبداد، فریب و ... به اهداف خود دست می‌یابند.

وی با اشاره به سخن حضرت علی(ع) در نهج البلاغه افزود: هدف والای پیامبران از ورود به این عرصه، خدمت به خدا و خلق خدا از طریق عمران و آبادانی، برقراری امنیت، اقامه حدود الهی و دفاع از حق مظلومان است؛ از این رو همیشه با مردم هستند و از آنان غافل نمی‌شوند.

حجت الاسلام ‌عبدخدایی با اشاره به حمایت امام راحل‌ از محرومان و مستضعفان اظهار داشت: مجلس باید قوانین را به گونه‌ای تنظیم کند که موجب استراحت و رفاه مردم باشد نه زحمت آنان، همچنین دولت باید برنامه‌ها را طوری اجرا کند که ‌زحمت و آزار مردم را در پی نداشته باشد.

وی با بیان این‌که مخالف وظیفه عمل کردن از دیدگاه امام راحل، حرام و موجب غضب الهی است، خاطرنشان کرد: ایشان برای نظر و رأی مردم اهمیت ویژه‌ای قائل بود البته زیر پوشش فرمان خدا. این حالت دموکراسی، توجه به حقوق ملت و حضور و مشارکت بالای مردم در نظام اسلامی را در هیچ یک از نظام های دنیا مشاهده نمی کنیم.

سفیر سابق ایران در واتیکان، استقلال و آزادی را از مهم‌ترین خدمات امام خمینی(ره) دانست و ابراز داشت: هوشیاری امروز جهان اسلام نیز مرهون مجاهدت های ایشان است، چرا که تا پیش از انقلاب اسلامی، استعمار مزدوران خود را بر کشورهای اسلامی حاکم‌کرده بود که با تسلط بر مال و جان و ناموس مردم در‌صدد حذف هویت کشورهای اسلامی بودند تا نه تنها مسلمان نباشند بلکه از مسلمانی بیزار و غرق در هوی و هوس شوند و استعمار به راحتی بر آنان حکومت کند؛ اما امروز می‌بینیم مردم بیدار شده و علیه این نظام های طاغوتی قیام می‌کنند.

رییس دانشگاه حکمت رضوی با اشاره به ترویج فساد و فحشا در غرب زیر پوشش نام آزادی‌ تصریح کرد: آزادی با بی بندوباری متفاوت است؛ آزادی، استقلال فکر و اندیشه و نرفتن زیر بار حرف اجنبی و هوی و هوس است. این‌که انسان از روی بر اساس اصول دینی و اخلاقی بتوانند تصمیم بگیرد چنین آزادی در اسلام مورد تجلیل است.

وی با اشاره به جنگ شش روزه اعراب و اسرائیل غاصب یادآور شد: آن روز اعراب وحدت اسلامی نداشتند؛ از این رو ‌شکست خوردند اما امروز می بینیم جوانان حزب الله با وحدت اسلامی‌(‌نه وحدت ایرانی ـ عربی)، شعارها و آرمان‌های انقلاب اسلامی را درک و و اجرا کردند و 33 روز با سرافرازی مقابل اسرائیل غاصب ایستادند.

حجت الاسلام عبدخدایی با تأکید براینکه با قدرت اسلام می توان در مقابل کفر جهانی ایستاد اظهار داشت: صدور انقلاب، به معنای صدور فرهنگ آن است که همچون فرهنگ اسلام در میان مردم نافذ است، افتخار و هویت ما، هویت اسلامی است اما استکبار جهانی می خواهد به عنوان ایرانی، عربی و...کشورهای اسلامی را در مقابل هم قرار دهد تا یک عده یهودی سرگردان بتوانند به راحتی بر آنان مسلط شوند.

این استاد حوزه ودانشگاه گفت: امام خمینی(ره) به مردم فهماند که خود باید حقشان را بگیرند نه اینکه منتظر حاکمان بنشینند.

گفتنی است، همایش‌«روح الله» با هدف بررسی قیام 15 خرداد و زندگی امام خمینی(ره) و با حضور حجج اسلام عبدخدایی و ادیب یزدی از هشتم آغاز شده تا یازدهم خرداد‌ در محل بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی ادامه دارد./930/پ201/س


ارسال نظرات