۱۰ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۱۰۵۸۷۱
برای نخستین بار در کشور؛

طرح آموزشی نماز‌شایستگان در آذربایجان شرقی اجرا می‌شود

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد اقامه نماز آذربایجان شرقی در نشست ستاد اقامه نماز شهرستان سراب گفت: امسال برای نخستین بار در کشور طرح آموزشی نماز شایستگان به مرحله اجرا در خواهد آمد.
ستاد اقامه نماز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سراب، اسدالله ضیایی، مشاور استاندار و رییس ستاد اقامه نماز استان آذربایجان شرقی در جلسه ستاد نماز شهرستان سراب گفت: اگر می‌بینیم که شهدای گرانقدرمان به اقامه نماز و انجام فرایض دینی در وصیت نامه‌هایشان تأکید دارند به خاطر نقش بازدارندگی نماز از گناه و ناپاکی‌ها است.

رییس ستاد اقامه نماز آذربایجان شرقی اظهارداشت: امروز دشمنان نظام اسلامی، با برنامه ریزی‌ها و ترفندهای گوناگون تلاش می‌کنند تا بازماندگان شهدا و رزمندگان را نسبت به مسائل معنوی بی‌تفاوت کنند تا از این طریق به مطامع شیطانی خود دست یابند.

ضیایی با تأکید بر هوشیاری همگانی نسبت به جنگ نرم دشمنان تاکید کرد: تلاش برای گسترش فرهنگ نماز وظیفه آحاد جامعه بوده و از عهده یک قشر یا گروه خاصی خارج است.

رییس ستاد اقامه نماز استان با اشاره به برنامه‌های این ستاد در سطح استان گفت: امسال برای نخستین بار در کشور طرح آموزشی نماز شایستگان به مرحله اجرا در خواهد آمد.

وی افزود: آشنایی بیشتر کودکان و نوجوانان با مسجد و تربیت نیروی فعال مسجدی از اهداف اجرای طرح آموزشی نماز شایستگان است.

مشاور استاندار آذربایجان شرقی با بیان این‌که بیش از دو هزار پیش نماز غیر روحانی در مدارس آذربایجان شرقی به اقامه نماز جماعت می‌پردازند، تصریح کرد: طرح هادی و آموزش قرائت صحیح نماز با همکاری آموزش و پرورش برای این افراد برگزار خواهد شد.

رییس ستاد اقامه نماز استان از برگزاری کلاس‌های نماز‌شناسی برای کارکنان نهاد‌های دولتی خبرداد و افزود: تاکنون بیش از چهار هزارنفر از کارکنان ارگان‌های دولتی در سطح استان در این کلاس‌ها شرکت کرده‌اند.

حجت الاسلام امیر رشتبری امام جمعه سراب در این جلسه گفت: دشمنان اسلام قصد دارند تا با تضعیف اعتقادات دینی در جامعه افکار جوانان و نوجوانان را تسخیر کنند.

وی خاطرنشان کرد: اهمیت دادن به نماز یکی از راهکارهای مقابله با جنگ نرم دشمنان است.

در این جلسه محمد رضا بیرامی فرماندار سراب با تاکید بر مکان یابی مناسب برای برپایی نمازهای جماعت در ادارات دولتی گفت: متاسفانه مکان اقامه نماز در برخی از ادارات نامناسب بوده و باید بهترین و منظم‌ترین مکان برای اقامه نماز در نظر گرفته شود.

فرماندار سراب همچنین خواستار جذب روحانی برای اقامه نمازهای جماعت در سطح مساجد و مدارس شد./949/
پ202/س
ارسال نظرات