۱۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۰:۱۸
کد خبر: ۱۰۵۹۰۳
مقتدی صدر:

قیام ملت بحرین یک نهضت ملی است

خبرگزاری رسا ـ رهبر جریان صدر از شروع مجدد راهپیمایی های خیابانی در بحرین استقبال کرد.
مقتدي صدر
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید «مقتدی صدر» رهبر جریان صدر عراق در بیانیه ای ازسرگیری راهپیمایی ضد دولتی در بحرین را حق عامل تحقق مطالبات مردم این کشور توصیف کرد.

در این بیانیه آمده است: بنده قصد دخالت در امور داخلی بحرین را ندارم، اما وجدان بشری مرا بر آن می دارد تا با ملت این کشور اعلام همبستگی کنم و از دشمنان آن بیزاری بجویم. من از راهپیمایی های مسالمت آمیزی که شهروندان بحرینی در صدد ادامه آن هستند استقبال می کنم.

سید مقتدی صدر افزود: قیام ملت بحرین یک نهضت ملی است و ربطی به شیعه و سنی و حزب و طایفه خاصی ندارد. امیدوارم مردم این کشور به خواسته های خود برسند و اهداف ملی و شرعی که نشاندهنده هوشیاری، عشق به وطن و تلاش برای محافظت از مصالح عمومی کشور بحرین است را محقق سازند.

رهبر جریان صدر عدم دخالت بیگانگان در امور داخلی بحرین را خواستار شد و تصریح کرد: خواسته های معترضان از ظلم و ستم فراوان علیه ملت بحرین نشات گرفته است و بیگانگان حق ندارند در امور داخلی این کشور دخالت کنند.

وی خطاب به مردم بحرین اظهار داشت: شما برای بحرین هستند و بحرین نیز از آن شماست، شما سپر بحرین هستید و این کشور سپرتان به شمار می آید. عراقی ها هیچگاه شما را از دعای خیرشان فراموش نمی کنند و حاضرند جان خود را برای شما بدهند.

سید مقتدی صدر تاکید کرد: ملت عراق با الگو و قدرت گرفتن از ملت بحرین به آزادی کشور می اندیشند و به امید خداوند متعال به زودی عراق را از لوث اشغالگران پاک خواهند کرد./980/ب902/گ
ارسال نظرات