۱۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۱:۱۵
کد خبر: ۱۰۵۹۰۴
نماینده ولی فقیه در استان فارس:

امام و رهبری مسائل را به گونه ای مدیریت کردند که چهره های منحرف به وسیله مردم کنار زده شوند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان فارس، با تجلیل از شخصیت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، جریان شناسی را یکی از مهم ترین ابعاد شخصیتی آن پیر فرزانه ذکر و تاکید کرد: ایشان به گونه ای فضا و مسائل را مدیریت می کردند که چهره های منحرف به وسیله خود مردم کنار زده شوند و مقام معظم رهبری هم این سیاست را به خوبی ادامه داده اند.
حجت الاسلام و المسلمين اسدالله ايماني،امام جمعه شيراز
حجت الاسلام والمسلمین اسدالله ایمانی، امام جمعه شیراز و نماینده ولی فقیه در استان فارس، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به بیست و دومین سال ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، به تبیین شخصیت امام راحل پرداخت و سالگرد ارتحال ایشان را به ملت ایران و تمامی آزادیخواهان جهان تسلیت گفت.

وی با اشاره به جریان شناسی امام خمینی(ره) گفت: امام راحل سیاست شان در اداره حکومت و نظام جمهوری اسلامی به این امر متمرکز بود که خواه یا ناخواه افرادی در مجموعه مدیریتی نظام حضور می یابند که شایستگی این سمت و پست ها را ندارند.

حجت الاسلام والمسلمین ایمانی تاکید کرد: این طبیعی است که افراد فرصت طلب در هر فضا و موقعیتی با نشان دادن چهره خاص و با مقدماتی که طراحی و زمینه سازی می کنند خود را در یک موقعیت ویژه قرار دهند و مورد اعتماد مردم قرار گیرند تا بتوانند به موقع ضربه خود را به نظام بزنند.

امام جمعه شیراز ابراز داشت: امام به این مساله توجه داشتند، در افتتاحیه دوره اول مجلس خبرگان رهبری، امام در پیام خود این نکته را هشدار دادند که مراقب اطرافیان خود باشید .

وی ادامه داد: برای برخورد با این قضیه دو راه ممکن بود دنبال شود، یکی اینکه وقتی اولین نشانه های انحراف مشاهده می شود با قاطعیت طرف را از مسؤولیت جدا کنند و به اصطلاح او را از مردم بگیرند که این مساله عوارضی را به همراه داشت.

حجت الاسلام والمسلمین ایمانی گفت: امام همان روش مساله مهلت دادن به افراد را در پیش گرفتند، فضای حرکت را به گونه ای ترسیم می کردند که مردم آنها را بشناسند و ازآنها فاصله بگیرند و بر این اساس توانستند تمام چهره هایی که به ناحق در درون نظام قرار گرفته بودند را تصفیه کنند و خطرات آنها را به حداقل ممکن برساند.

وی گفت: مقام معظم رهبری هم همین مسیر را دنبال می کنند، ایشان در طول دوران زعامت خود در نظام اسلامی با فرصت و مهلت دادن و فراهم کردن فضا برای مدعیان خدمت، این امکان را فراهم کردند تا زمانی که این چهره های مساله دار و دچار آلودگی و انحراف خود را نشان دهند و مردم از آنها جدا شوند.

امام جمعه شیراز اضافه کرد: این تدبیر در سیاست های مقام معظم رهبری در ادامه سیاست های امام در مدیریت نظام مقدس اسلامی قابل مشاهده است و این نحوه مدیریت می تواند تبعات و خطرات را به حداقل برساند و برنامه های دشمنان را خنثی کند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس در ادامه با اشاره به نقش امام در بیداری ملت های آزاده جهان، تاکید کرد: ایشان با تکیه بر اصل اسلام ناب و معرفی اسلام حقیقی فضایی را بوجود آوردند که دشمن را خلع سلاح کرد.

وی ابراز داشت: از سال 32 به بعد، قبله گاه انقلابیون جهان، بلوک شرق بود و هر کس می خواست در جامعه خود را انقلابی معرفی کند از این مسیر وارد می شد.

امام پرده تزویر را از چهره کشورهای منافق جهان برداشتند
حجت الاسلام والمسلمین ایمانی افزود: امام راحل با معرفی اسلام ناب و ایجاد فضای ایستادگی و مقاومت این حرکت را از دشمن گرفتند و امروز در جامعه اسلامی رنگ اصلی مربوط به دین و انقلاب اسلامی است و تمام فرهنگ ها که به رنگ هایی که به لعاب های مختلف مطرح می شد بیرنگ شد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه امام و انقلاب اسلامی پرده تزویر را از چهره کشورهای منافق جهان برداشت، گفت: کشورهایی که خود را حامی مستضعفان می دانستند از آن حالت خارج شدند.

وی تاکید کرد: امام یک نوع جریان سازی داشتند که امروز مشاهده می شود کشورهای زورگوی دنیا عرف دیپلماسی را رعایت نمی کنند و علنا مطالب خود را بیان می کنند و این هنر امام بود که با تکیه بر اسلام ناب این فضا را بوجود آورد که دنیای اسلام بفهمد نه بلوک شرق در حرکت های انقلابی اثرگذار است و نه غربی هایی که پرده و نقاب نفاق به چهره زده اند، می توانند برای جوامع و مسلمانان مفید باشند.

وی گفت: تکیه بر اسلام ناب، توسعه امر مقاومت و گسترش فرهنگ شهادت هنر امام بود و بر اساس این سه عامل امام توانست اسلام و انقلاب را به دنیا معرفی کند.

حجت الاسلام والمسلمین ایمانی تاکید کرد: مقام معظم رهبری هم جوهره اسلام را در عرصه علمی، فناوری، نوآوری و مسائل مختلف بیرون آوردند و به فعلیت رساندند و الان دنیای اسلام به این نتیجه رسیده است که الگوی مناسب، نظام اسلامی ایران است و برنامه های مؤثر برای نجات بشریت در چارچوب نظام جمهوری اسلامی ملاحظه می شود.

امام جمعه شیراز گفت: ما خیزش و موج بیداری اسلامی را بر اساس الگویی که مقام معظم رهبری نشان دادند بعد از امام راحل تحلیل می کنیم، امام در پیش بینی های خود و در زمانی که هنوز قرن بیست و یکم نیامده بود، عنوان می کردند که قرن بیست و یکم قرن غلبه مستضعفان بر مستکبران است، چارچوبی که ایشان ترسیم کرده بودند به این نتیجه می رسید.

وی گفت: مقام معظم رهبری هم گفتند نه تنها این خیزش اسلامی افت نمی کند بلکه روز به روز رشد پیدا می کند و این انقلاب و موج بیداری به قلب اروپا نیز خواهد رسید./924/ت302/ج
ارسال نظرات