۱۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۲
کد خبر: ۱۰۵۹۲۱
مدیر حوزه علمیه استان آذربایجان غربی:

رفتار رهبر انقلاب در برابر جریان‌های انحرافی، تبلور سیره امام راحل است

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان غربی گفت: مقام معظم رهبری نیز در برخورد با جریان‌های انحرافی از افکار و اندیشه‌های والای رهبر کیبر انقلاب اسلامی پیروی کرده و به مقابله برخاسته‌اند.
حجت الاسلام جواد قهرماني، مدير حوزه هاي علميه آذربايجان غربي
حجت الاسلام محمدجواد قهرمانی، مدیر حوزه علمیه آذربایجان غربی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه با بیان این‌که مواضع دینی، اجتماعی و سیاسی امام خمینی‌(ره) مطابق با فرهنگ اهل بیت(ع)، قرآن و عترت بود، گفت: سیره امام خمینی(ره) در برخورد با جریان‌های انحرافی مبتنی بر بینش عمیق اسلامی بود.

 امام جمعه میاندوآب با اشاره به قاطعیت امام راحل در بیان مواضع دینی و سیاسی‌شان‌ ادامه داد: رهبر کبیر انقلاب اسلامی هیچ مدارایی با دشمنان اسلام که قصد و هدفشان ضربه زدن به بنیان‌های اصیل اسلام بود، نداشتند.

حجت الاسلام قهرمانی، بصیرت امام راحل در برابر جریان‌های انحرافی را از شاخصه‌های فکری ایشان عنوان و تصریح کرد: امام با شناخت کافی از جریان‌های کجمدار، آنها را به صورت ریشه‌ای و تخصصی برای مردم تببین کرده در مواقع حساس برای مقابله با این‌گونه موارد به مردم هشدار می‌دادند.

این مقام مسؤول خاطرنشان کرد: امام با تیزبینی در شناسایی فتنه‌ها و تدبر عالمانه در خنثی‌سازی آنها، در طول حیات پربرکتشان در بسیاری از طوفان‌ها انقلاب را از لغزش‌ها و خطاها محافظت کردند.

خطیب جمعه میاندوآب با قیاس جریان‌ها و فتنه‌های پیش آمده در سال‌های اخیر با اوایل انقلاب، اظهار داشت: مقام معظم رهبری نیز در برخورد با جریان‌های انحرافی از افکار و اندیشه‌های والای رهبر کیبر انقلاب اسلامی پیروی کرده و به مقابله برخاسته‌اند.

حجت الاسلام قهرمانی اضافه کرد: حضرت آیت الله خامنه ای در این ارتباط نه تنها کوتاهی نکرده‌اند، بلکه در بساری از موارد با مواضع روشنگرانه خود از آرمان‌های و ارزش‌های امام خمینی(ره) صیانت کرده‌اند.

وی در ادامه شناخت کامل مقام معظم رهبری از جریان‌های انحرافی را از امتیازات ویژه ایشان عنوان کرد و افزود: اندیشه سیاسی، حرکت امام وار در مسیر انقلاب و برخورد قاطع و روشن از‌ اقدامات رهبر انقلاب در مبارزه با تفکرات و اندیشه‌های انحرافی است.

مدیر حوزه علمیه آذربایجان غربی در تشریح تاثیر اندیشه های امام راحل در بیداری مردم مسلمان منطقه، گفت: امروز شاهد آن هستیم که اندیشه های امام بعد از گذشت سال‌ها هنوز در میان امت‌های عدالت‌طلب و آزادی‌خواه زنده است و نه تنها ملل مسلمان بلکه‌ کشورهایی با دیگر مذاهب و مکاتب ابراهیمی نیز طرفدار افکار و باورهای حق طلبانه رهبر کبیر انقلاب ایران هستند.

وی یادآور شد: امروزه ملت‌های دنیا با سیر جهشی به سوی برقراری جهانی مملو از عدالت و آزادی در حرکت هستند.

حجت الاسلام قهرمانی با بیان این‌که سعادت و خوشبختی نهایی جز در مسیر ارزش‌های اسلامی محقق نمی‌شود، اضافه کرد: در آینده نزدیک جهان شاهد برپایی عدالت در سایه ارزش‌ها و آرمان‌های الهی خواهد بود و بی شک این وعده راستین خداوند برای صالحان است./936/ت302/س
ارسال نظرات