۱۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۲۱:۰۲
کد خبر: ۱۰۶۰۱۵
حجت الاسلام خرسند:

امام خمینی برای حفظ نظام اسلامی با هیچ فردی تعارف نداشتند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه کازرون، با تاکید براینکه امام برای حفظ نظام با احدی حتی با بستگان ودوستان نزدیک خود تعارف نداشتند، نقش و تاثیر ایشان را در موج بیداری اسلامی حائز اهمیت و برجسته توصیف کرد.
حجت الاسلام محمد خرسند
حجت الاسلام محمد خرسند، امام جمعه کازرون در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تسلیت بیست و دومین سالگرد ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی، گفت: امام راحل شخصیتی جامع داشتند.

حجت الاسلام خرسند تصریح کرد: امام خمینی(ره) افزون بر اینکه یک فقیه، فیلسوف و عارف و شخصیتی همه جانبه بودند، سیاستمداری زیرک و باهوش بودند و نسبت به مسائل مختلف آگاهی و اطلاع کامل داشتند.

وی ابرازداشت: ایشان جریانات فکری و سیاسی مطرح در جامعه را به خوبی می شناخت و سابقه فکری آنها را به خوبی می دانست و افق دید ایشان بسیار وسیع بود.

این فعال سیاسی با اشاره به جریان شناسی و شیوه برخورد امام با جریان های انحرافی گفت: امام افراد و جریانات را به خوبی می شناختند و نقطه انحراف شان را بیان می کردند که سال ها طول می کشید که جامعه به مطلبی که امام می گفت می رسید، این خصوصیت یک رهبر الهی است.

امام جمعه کازرون با بیان اینکه امام جریانات را به خوبی می شناخت، به برخورد ایشان با سازمان منافقین اشاره کرد و گفت: در زمانی که همه به دنبال ساقط کردن رژیم بودند، ایشان معتقد بودند برای رسیدن به هدف نباید از هر وسیله ای استفاده کرد از این رو با وجود اینکه برخی به دنبال گرفتن تایید امام برای این سازمان بودند، اما امام هیچ گاه آنها را تایید نکردند.

وی بیان داشت: خیلی ها به سازمان مجاهدین اعتقاد داشتند و حمایت شان می کردند، امام آنها را منحرف و افکارشان را التقاطی می دانست و حتی اجازه ملاقات به آنها نمی دادند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی اظهار داشت: برخورد امام با ملی مذهبی ها و نهضت آزادی بسیار جالب و آموزنده است، امام فرمودند من از اول هم با نخست وزیری بازرگان مخالف بودم، امام اینها را بدتر از منافقین می دانستند.

حجت الاسلام خرسند با تاکید براینکه امام برای حفظ نظام با احدی حتی با بستگان و دوستان نزدیک خود تعارف نداشتند، گفت: شناخت ایشان نسبت به بنی صدر و برخورد با قائم مقام رهبری این مساله را تایید می کند.

وی بیان داشت: در این زمینه امام الگویی به تمام معنا بودند، ایشان حفظ نظام را واجب می دانست و حفظ افراد را در راستای حفظ نظام واجب می دانستند.

این فعال سیاسی تاکید کرد: امروز ما این خصوصیت را در وجود مقام معظم رهبری هم به خوبی مشاهده می کنیم و ایشان به خوبی جریان شناسی و مسائل مختلف را رصد و کشور و انقلاب اسلامی را مدیریت می کنند.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه امام آغازگر بیداری ملت های اسلامی بودند، تصریح کرد: قبل از انقلاب اسلامی دین یک امر فردی تلقی می شد و در زندگی امور جامعه هیچ نقشی نداشت، اما امام خمینی(ره) ملت ها را بیدار و دین را احیا کردند و احکام اسلامی را به متن جامعه آوردند.

حجت الاسلام خرسند بیان داشت: امام راحل نظامی تشکیل دادند که دو قطب رایج دنیا را کنار و آرایش جهانی را به هم زد و بلوک شرق فروپاشید و امروز هم بلوک غرب هم در حال فروپاشی است.

امام جمعه کازرون ادامه داد: امروز موج بیداری به اروپا هم رسیده است، مؤسس بیداری اسلامی امام راحل بودند، ایشان در همان اوائل انقلاب درباره مصر سخن می گفتند به گونه ای که گویا شرایط امروز مصر را می دیدند.

حجت الاسلام خرسند تاکید کرد: امام معتقد بودند با قدرت ملت ها می شود هر کار ناممکنی را ممکن کرد و می شود مقابل ظلم و جور و استکبار ایستاد و ما امروز شاهد تحقق پیش بینی امام راحل هستیم و موج بیداری اسلامی در کشورهای مختلف از برکات تفکر امام راحل و اندیشه های ایشان و دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

وی ابراز داشت: دشمنان این مساله را به خوبی درک کرده اند، از این رو می خواهند با آدرس های غلط دادن چیز دیگری را به جامعه جهانی القا کنند و در خیزش های امت اسلامی دخالت و این انقلاب ها را منحرف و مصادره نمایند.

حجت الاسلام محمدخرسند گفت: امروز دنیای استکبار، آمریکا و اروپا قافیه را باخته اند و این از برکات انقلاب اسلامی است و روز به روز نیز موج بیداری اسلامی بیشتر و گسترده تر خواهد شد. /924/ت302/ج
ارسال نظرات