۱۲ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۱
کد خبر: ۱۰۶۰۴۷
وزیر ارشاد خبر داد؛

توسعه حوزه‌های علمیه اولویت برنامه‌های دینی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خبرگزاری رسا ـ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: گسترش حوزه های علمیه در سراسر کشور از برنامه‌های مهم دولت در حوزه دین است.
سيد محمد حسيني وزير ارشاد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، سید محمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، عصر روز گذشته در جلسه شورای فرهنگ عمومی آذربایجان غربی با اشاره به اهتمام دولت در جهت گسترش فعالیت‌های دینی افزود: توسعه حوزه‌های علمیه در کنار گسترش مساجد از اولویت برنامه‌های دینی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال جاری است.

وی با اشاره به انتخاب شهر نجف به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2012 اظهار داشت: با توجه به وجود مفاخر دینی و مذهبی بزرگی همچون حضرت آیت الله خویی و همچنین میزبانی چندین ساله در این شهر از حضرت امام خمینی‌(ره) در زمان تبعید ایشان، ضروری است برنامه های مناسب و شایسته ای را برای این مناسبت آماده کنیم.

وی از مسؤولان فرهنگی و صاحب‌نظران استان‌ها و شهرهای مختلف کشور خواست تا برنامه های خود را در این خصوص تدوین کنند.

حسینی در ادامه با تاکید بر توجه دولت به ارتقای فرهنگ دینی و مذهبی کشور‌ گفت: توجه به دین باوری در دولت کنونی نسبت به گذشته بی سابقه است.

به گفته این مقام مسؤول، از امسال همه دستگاه‌های اجرایی موظف به اختصاص نیم درصد از اعتبارات خود به برنامه‌های قرآنی شده اند، که با تحقق آن رقم قابل توجهی در کشور برای گسترش فعالیتهای قرآنی هزینه خواهد شد.

وی در ادامه با اعلام این‌که بودجه فرهنگی کشور 4/3 درصد بودجه کل کشور است، اذعان داشت: باید با برنامه ریزی دقیق و متناسب با نیاز جامعه فعالیت های مطلوب و فاخری در زمینه فرهنگی صورت گیرد.

حسینی با اشاره به ضرورت توجه به نیاز فرهنگی هنری نسل جوان خاطرنشان کرد: عدم پرداختن به برنامه‌های فرهنگی ـ هنری جوان پسندانه مشکلات فرهنگی حادتری برای جامعه به وجود می‌آورد؛ مسؤولان به این امر توجه ویژه‌ای داشته باشند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گسترش برنامه های فرهنگی در کشور را یکی از راهکارهای جلوگیری از انحراف جوانان به سمت فرهنگ های غربی دانست و گفت: در این راستا به تولید 900 ساعت برنامه ی تلویزیونی و همچنین برگزاری نمایشگاه های متعددو به روزی نیازمندیم.

وی به فعالیتهای دشمنان برای ضربه زدن به کشور از طریق مسائل فرهنگی را به مسؤولان گوشزد کرد و گفت: برای پیروزی در این میدان نیازمند برنامه های مدون و دقیق و متناسب با نیاز جامعه هستیم که باید در سایه هم فکری و هم افزایی دستگاههای فرهنگی محقق شود.

گفتنی است، شصت و یکمین جلسه شورای فرهنگ عمومی آذربایجان غربی شامگاه روز گذشته با حضور سید محمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و اعضای شورا در کتابخانه مرکزی ارومیه برگزار شد./936/پ203/س
ارسال نظرات