۱۳ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۹:۲۵
کد خبر: ۱۰۶۱۳۹

خطیب جمعه نجف نسبت به بازگشت بعثی ها به نظام سیاسی هشدار داد

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه نجف اشرف نسبت به بازگشت حزب بعث و عناصر پلید آن به نظام سیاسی به شدت هشدار داد.
سيد صدرالدين قبانچي خطيب جمعه نجف نماز جمعه نجف به امامت سيد صدرالدين قبانچي
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید «صدرالدین قبانچی» خطیب جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه این هفته که در حسینیه فاطمیه کبری برگزار شد نسبت به بازگشت حزب بعث به نظام سیاسی به شدت هشدار داد و گفت: حزب بعث یک حزب نازی، ظالم و تروریستی است و به هیچ وجه نمی توان آن را یک حزب ملی یا سیاسی نامید.

وی افزود: قانون ممنوعیت فعالیت حزب بعث و بازگشت عناصر آن به قدرت که توسط شورای نخست وزیری به پارلمان ارائه شد اقدام بسیار خوبی است که از آن استقبال می کنیم. ملت عراق باید نسبت به بازگشت حزب بعث و عناصر پلید آن هوشیار باشند و جنایت های شنیع این حزب را به نسل های آینده نیز منتقل سازند.

حجت الاسلام قبانچی از دادن پناهندگی به عناصر حزب بعث توسط برخی کشورهای عربی با هدف بازگشت به قدرت به شدت انتقاد کرد و اظهار داشت: آشتی ملی حق همه کسانی است که دستشان به خون ملت آغشته نشده است، اما عناصر حزب بعث که به کشتار مردم می پرداختند و دشمنان ملت به شمار می آیند هیچ جایگاهی در این برنامه ندارند. از نمایندگان پارلمان می خواهم تا قانون ممنوعیت و بازگشت حزب بعث که برگرفته از بند 7 قانون اساسی است را تصویب کنند.

خطیب جمعه نجف گروه های سیاسی را به حل مشکلات بر اساس تفاهم و توافق دعوت کرد و ادامه داد: بحران سیاسی کنونی که عراق را فراگرفته است ممکن است نظام سیاسی را در آستانه فروپاشی قرار دهد، از همه گروه های سیاسی می خواهم تا در برابر مشکلات معقول باشند و حق خود را بر اساس استحقاقشان مطالبه کنند. در صورتی که نظام سیاسی دچار مشکل شود همگان ضرر می بینند و هیچ کس در امان نخواهد بود.

وی از خواسته برخی گروه های سیاسی برای برگزاری انتخابات زودهنگام انتقاد کرد و بیان داشت: عراق به همه عراقی ها تعلق دارد و نظام سیاسی این کشور نیز همچنان بدون مشکل است. گروه های سیاسی باید مصالح عالی را بر مصالح شخصی و حزبی مقدم بدارند و از استبداد و تک روی به شدت پرهیز کنند.

سید صدرالدین قبانچی اعزام 800 نیروی نظامی توسط آمریکا به عراق ابراز شگفتی کرد و خاطرنشان ساخت: در حالی که عراق خواستار خروج کامل نیروهای آمریکایی از این کشور بر اساس توافقنامه امنیتی میان بغداد و واشنگتن است ورود این نیروها به عراق جای شگفتی دارد و از دولت می خواهم این موضوع را پیگیری کند.

خطیب جمعه نجف عصر حاضر را عصر ملت ها خواند و تصریح کرد: حکام به ملت ها و اراده آنان پشت کرده و خود را از ملت جدا ساخته اند، عصر کنونی عصر ملت هاست و به زودی اراده و آزادی خود را در سراسر جهان بدست خواهند آورد./980/ب902/گ
ارسال نظرات