۱۴ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۱۰۶۱۷۵
رییس بنیاد تاریخ پژوهی ایران معاصر:

کسب بصیرت بزرگ‌ترین رسالت پیروان اندیشه امام خمینی است

خبرگزاری رسا ـ رییس بنیاد تاریخ پژوهی ایران معاصر، بزرگ‌ترین رسالت پیروان اندیشه امام خمینی(ره) را کسب بصیرت عنوان کرد و گفت: با هدف کسب ثروت و شهرت نمی توان پیرو راه امام خمینی(ره) و شهدا بود.
رييس بنياد تاريخ پژوهي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام سید حمید روحانی، رییس بنیاد تاریخ پژوهی ایران معاصر در مراسم گرامیداشت سالگرد ارتحال امام(ره) که امروز در مصلی امام خمینی(ره) رشت برگزار شد، اظهار داشت: انسان هایی که با عبور از نفسانیت به درجه ای از کمال می رسند که تحقق بخش مقام خلیفه الهی باشند، می توانند در برابر استکبار و نمادهای آن بایستند.

وی، امام خمینی‌(ره) را مظهر مقام خلیفه الهی مورد نظر آیات و روایات اسلامی معرفی کرد و گفت: امام راحل از مقام، شهرت و مسائل مادی گریزان بود.

حجت الاسلام روحانی، امام راحل را اسلام شناسی برجسته خواند و افزود: ایشان با شناختی کامل از اسلام درک درستی از جنبه های مدیریتی، سیاسی و معنوی اسلام داشت و اصول اسلام را در انقلاب و جامعه ایران به کار بست.

رییس بنیاد تاریخ پژوهی ایران معاصر، رجوع به ارزش های اسلامی و احیای تمدن اسلام را بزرگترین خدمت امام(ره) به اسلام دانست و گفت: امام خمینی(ره) ثابت کرد که اسلام بهتر از هر مکتبی می تواند توده ها را به حرکت در بیاورد و انقلاب بیافریند.

وی، نفی وابستگی به غرب و شرق را از مؤلفه های مبارزاتی امام خمینی(ره) برشمرد و خاطرنشان کرد: روشنگری های امامراحل در 15 سال پس از خرداد 42 تا بهمن 57 نشان داد که اندیشه اتکا به غرب و شرق، طرحی استعماری و فریب است.

حجت الاسلام روحانی، با اشاره به ویژگی فرهنگی بودن مبارزه امام راحل، یادآور شد: ایشان با تکیه بر ارزش های اسلامی و با توسل به روشنگری، فرهنگ انقلاب و مبارزه اسلامی را در ایران نهادینه و انقلاب را پیروز کرد.

رییس بنیاد تاریخ پژوهی ایران معاصر با اشاره به تأثیر عمیق اندیشه امام(ره) در قیام های مردمی منطقه، گفت: قیام های مردمی منطقه نشان داد که هدف انقلاب ایران لشکرکشی نبوده، بلکه صدور ارزش های انقلابی است.

حجت الاسلام روحانی در ادامه مهم‌ترین مسأله در رابطه با شناخت و به کار بستن اندیشه های امام راحل را از خود رستن دانست و تصریح کرد: بزرگ‌ترین خطری که انقلاب را تهدید می کند، آمریکا و استکبار جهانی نیست، نفسانیت است.

وی در همین رابطه بزرگ‌ترین رسالت پیروان اندیشه امام خمینی(ره) را کسب بصیرت عنوان کرد و گفت: با هدف کسب ثروت و شهرت نمی توان پیرو راه امام خمینی(ره) و شهدا بود.

رییس بنیاد تاریخ پژوهی ایران معاصر همچنین بر دشمن شناسی در دوره کنونی تاکید کرد و بیان داشت: هدف دشمن داخلی کسب ثروت و قدرت است و برای رسیدن به این هدف مانند فتنه 88 از هیچ جنایتی فروگذار نیست.

حجت الاسلام روحانی نسبت به آسیب‌هایی که از سوی جریان انحرافی متوجه قشر جوان است هشدار داد و افزود: منحرفانی که درصدد دور کردن جوانان از عبادت و عبودیت هستند، دشمن واقعی انقلاب و اسلام هستند.

گفتنی است، در این مراسم نماینده ولی فقیه در گیلان، مدیر حوزه علمیه جامع رشت، استاندار گیلان و جمهی از مدیران و مسؤولان حضور داشتند./950/پ202/س
ارسال نظرات