۱۴ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۱۹۲
رئیس مجمع علمای اهل سنت عراق:

ملت های اسلامی از اندیشه های امام در قیام های خود بهره می برند/ آیت الله خامنه ای ادامه دهنده راه امام است

خبرگزاری رسا ـ رئیس مجمع علمای اهل سنت جنوب عراق در گفت و گو با رسا تاکید کرد: انقلاب اسلامی ایران با چالش ها و تهدیدات فراوانی از سوی استکبار جهانی مواجه شده است، لیکن رهبری آیت الله خامنه ای سبب ناکامی این نقشه ها شده است.
شيخ عبدالوهاب الملا
شیخ «خالد عبدالوهاب الملا» رئیس مجمع علمای اهل سنت جنوب عراق در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، امام خمینی (ره) را متعلق به همه مسلمانان توصیف کرد و گفت: شخصیت امام راحل یک شخصیت جهانی است و به مذهب خاصی تعلق ندارد. ایشان از علمای مسلمانی هستند که ما به آنان افتخار می کنیم.

وی شجاعت را ویژگی بارز امام عنوان کرد و افزود: امام خمینی (ره) دارای ویژگی های فراوانی بود، ولی خصوصیتی که مهم ترین و بارزترین آنها به شمار می آید و از ابتدای زندگی تا ارتحال به همراه داشت شجاعت و ایستادگی در برابر چالش هاست.

شیخ خالد الملا مسلمانان را نیازمند به این ویژگی دانست و تصریح کرد: امت اسلامی هم اکنون با چالش ها و تهدیدات فراوانی که از سوی استکبار و صهیونیسم جهانی به آن تحمیل می شود مواجه است و برای اینکه بتواند در برابر این امور ایستادگی کند به اندیشه های امام نیازمند است.

رئیس مجمع علمای اهل سنت بر لزوم پژوهش و عملی سازی اندیشه های امام تاکید کرد و اظهار داشت: ملت های اسلامی که در حال حاضر بیدار شده اند وعلیه ظلم و دیکتاتوری قیام کرده اند باید اندیشه های امام راحل را مجددا مورد بررسی قرار دهند. ملت هایی نظیر بحرین که با ظلم و ستم شدیدی مواجه هستند در نهضت خود از آموزه های امام بهره می برند، ملت مسلمان عراق نیز با استفاده از اندیشه های رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران به مبارزه با اشغالگران می پردازند و حضور نیروهای بیگانه را کشور محکوم می کنند.

وی تاکید کرد: مسلمانان به امام خمینی (ره) به عنوان رهبری مسلمان می نگرند و ایشان را متعلق به مذهب خاصی نمی دانند و عاشقانه دوستش دارند.

شیخ الملا درباره سخنان و اقدامات وحدت انگیزانه امام راحل بیان داشت: مسلمانان با توجه به مشکلات و تهدیداتی که با آن مواجه هستند بیش از گذشته به وحدت نیازمندند. امام خمینی (ره) پروژه بزرگ وحدت اسلامی را تاسیس کرد که حفظ وحدت میان امت و همزیستی مسالمت آمیز مسلمانان در مقدمه آن قرار داشت.

این عالم سنی عراق ادامه داد: امام هیچ گاه در صدد آن نبود که همه مسلمانان را به یک مذهب سوق دهد، زیرا این یک امر نشدنی است بلکه از امت می خواست در مسائل اساسی و در برابر چالش ها یکپارچه شده و در کنار هم، در برابر نقشه های آمریکا و اسرائیل ایستادگی کنند.

وی رهبر معظم انقلاب را ادامه دهنده راه امام توصیف کرد و خاطرنشان ساخت: بنده به عنوان یک سنی باید بگویم که پژوهش های فراوانی را در شخصیت آیت الله خامنه ای انجام دادم و به این نتیجه رسیدم که ایشان ادامه دهنده راه امام است و خواسته امام خمینی که صادر کردن انقلاب است را به خوبی انجام می دهد.

شیخ خالد عبدالوهاب الملا تاکید کرد: انقلاب اسلامی ایران با چالش ها و تهدیدات فراوانی از سوی استکبار جهانی مواجه شده است، لیکن رهبری آیت الله خامنه ای سبب ناکامی این نقشه ها شده و ایران در حال رشد و توسعه است. قدرت و جایگاه والای ایران سبب احترام همه مسلمانان به این کشور شده است./980/ب911/گ
ارسال نظرات