۱۴ خرداد ۱۳۹۰ - ۲۳:۴۲
کد خبر: ۱۰۶۲۰۷
آیت الله استادی:

هر عمل و قدمی که مردم را به نظام بدبین کند خلاف سیره امام و حرکت در مسیر دشمنان است

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، حفظ وحدت، تکیه بر اسلامیت نظام، تبعیت از ولایت فقیه و توجه به مردم به ویژه محرومان را از جمله توصیه های امام خمینی(ره) دانست و تاکید کرد: هر قدمی که بر خلاف این مساله برداشته شود بر خلاف مسیر ترسیم شده از سوی امام و حرکت در مسیر مورد نظر دشمنان نظام و انقلاب اسلامی است.
سخنراني آيت الله استادي در مسجد اعظم قم سخنراني آيت الله استادي در مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال رهبر کبير انقلاب اسلامي و قيام خونين 15 خرداد سخنراني آيت الله استادي در مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال رهبر کبير انقلاب اسلامي و قيام خونين 15 خرداد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله رضا استادی امام جمعه موقت قم و از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، شنبه شب در مراسم بزرگداشت بیست و دومین سالگرد ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و قیام خونین 15 خرداد که با حضور مراجع تقلید، اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، اعضای خبرگان رهبری و دیگر اقشار مختلف مردم در مسجد اعظم قم برگزار شد، با بیان اینکه برای ادامه راه امام باید به وصیتنامه ایشان عمل کنیم، ابراز داشت: امام امت دشمن و دشمنی ها و مواردی که به ضرر و نفع انقلاب اسلامی است را بیان کرده اند و همه باید به این امور توجه و عمل کنیم.

آیت الله استادی با اشاره به فرازهایی از وصیتنامه امام خمینی(ره)گفت: اموری که به انقلاب ضربه می زند، ممکن است از دشمن و از دوست نادان سر بزند و باید در این خصوص هوشیار بود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: اگر می خواهیم از مسیر امام(ره) منحرف نشویم همه باید توجه داشته باشند و به توصیه ها و وصایای امام راحل عمل کنند.

آیت الله استادی با بیان اینکه جدایی روحانیت از نظام به ضرر انقلاب اسلامی است، تاکید کرد: روحانیت باید حمایت و در صورت نیاز انتقادش از نظام باشد و اتصال نظام با روحانیت از عوامل تقویت و بقا نظام اسلامی است.

وی گفت: هر کس خواسته یا ناخواسته خلاف این عمل کند، به نظام ضربه زده است، آنچه می تواند مردم را بسیح کند روحانیت، حوزه و مراجع است و هر کس که فکرش این باشد که بین روحانیت و مردم فاصله بیندازد این به ضرر نظام است چرا که نظام به رابطه حوزه و مردم نیاز دارد و هر کس که جور دیگری موضع بگیرد از خط ترسیم شده توسط امام زاویه گرفته است.

این استاد درس خارج حوزه علمیه قم تصریح کرد: نظام اسلامی ما مردمی است و هر کسی که کوچک ترین قدمی بردارد که مردم از نظام جدا شوند از مسیر امام منحرف شده است.

وی افزود: اگر افراد و مسؤولانی قدمی بردارند و حرفی بزنند که مردم را به انقلاب و نظام بدبین کنند، این خلاف سفارش امام امت و ضربه به انقلاب اسلامی است.

آیت الله استادی با بیان اینکه امام خمینی(ره) همواره مسؤولان و دولتمردان را به توجه و خدمت بیشتر به محرومان و ضعفا توصیه می کردند، ابراز داشت: هیچ قانونی نباید تصویب شود که نتیجه آن فشار به مردم باشد.

عدم تاثیر پذیری از رسانه های بیگانه توصیه امام راحل است

وی تاکید کرد: امروز ما وظیفه داریم مردم را در صحنه نگاه داریم و تحت تاثیر بوق های خارجی و تبلیغات دشمنان قرار نگیریم، این توصیه امام راحل است و باید با تمام وجود به آن عمل کنیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: اگر راه امام را می خواهیم نباید تحت تاثیر رسانه های دشمنان باشیم، چرا که کار و رسالت آنان سمپاشی علیه انقلاب است و به هیج وجه به مصالح نظام اسلامی و کشور ایران توجه نمی کنند.

آیت الله استادی گفت: از دیگر توصیه های امام راحل تحت تاثیر قرار نگرفتن شایعات و دنبال این مساله رفتن است؛ باید اینها را مراعات کنیم و به توصیه های امام راحل جامه عمل بپوشانیم.

عضو جامعه مدرسین با بیان اینکه امام رضوان الله تعالی علیه به دنبال حفظ محتوای اسلام بود تاکید کرد: خود ایشان بسیار در این زمینه مراقب بودند و ما هم با توجه به نقشه های دشمنان باید بیش از پیش در این زمینه مراقب باشیم و رسالت خود را به درستی انجام دهیم.

امام جمعه موقت قم بیان داشت: اگر می خواهیم امام خمینی(ره) از ما راضی باشد باید کارهایی که به ضرر انقلاب و نظام است را کنار بگذاریم و رسانه ها نیز در این راستا رسالتی بسیار سنگین عهده دار هستند.

وی با انتقاد از برخی رسانه ها، ابراز داشت: رسانه ها نباید بدون تحقیق و اطلاع از صحت و سقم مطلبی، اقدام به انتشار اخبار کنند، چرا که این مساله پیامدهای بسیاری در جامعه دارد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اضافه کرد: اصحاب رسانه اگر امام رحمت الله علیه را دوست دارند باید راهی که امام ترسیم کرده را بروند و نباید کاری انجام دهند که بر خلاف مصالح نظام و موجب سست شدن اعتقادات مردم و جامعه باشد.

وی بیان داشت: اگر امام(ره) را دوست داریم که دوست داریم باید یادمان باشد ایشان از چه کارهایی خوش شان می آمد و از چه کارهایی بدشان می آمد و در همین راستا حرکت کنیم.

آیت الله استادی با اشاره به تاکیدات امام در خصوص اسلام خاطرنشان کرد: هر کس مساله دیگری را مطرح کند این انحراف از خط امام است، هر کس که گفته باشد و بگوید و طرز تفکرش این باشد که می توانیم چیزی را جایگزین اسلام و انقلاب کنیم، یا خائن است و یا غافل و در خط دشمنان نظام حرکت کرده است.

وی وحدت را از دیگر تاکیدات امام خمینی(ره) دانست و بیان داشت: متاسفانه برخی از رسانه ها به تفرقه بین مسؤولان و مردم دامن می زنند که این مساله به هیچ وجه شایسته و زیبنده نیست.

آیت الله استادی تصریح کرد: مقام معظم رهبری هم در سخنان امروز خود در مراسم سالگرد امام راحل تاکید کردند اگر کسانی به نظام پایبند هستند اما طرز تفکرشان مثل ما نیست، باید امنیت شان حفظ شود، اما متاسفانه برخی ها دایره را به گونه ای تنگ می کنند که گویا جز خودشان کسی انقلاب را دوست ندارد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: بنده قبلا گفتم اگر خطبای نماز جمعه جوری رفتار کنند که مردم دو دسته شوند که یک عده نماز بیایند و یک عده نیایند، این اشتباه است چراکه این مناسبت ها مال همه است و نباید به گونه ای خط کشی کرد که عده ای را از این دایره بیرون بگذاریم.

وی افزود: نظامی که مردمی است و به مردم نیاز دارد، باید همه مردم را در همه مناسبت ها داشته باشد، البته کسانی که معاند هستند و نظام را قبول ندارند، حساب شان جدا است.

عضو شورای عالی حوزه گفت: بخشی از رسانه ها متاسفانه هر روز یک نفر را مسخره می کنند، این با سیره امام(ره) مقام معظم رهبری و تعالیم اسلامی مخالف است.

هر قدمی که در جهت تضعیف ولایت فقیه برداشته شود خواسته دشمن و انحراف است

آیت الله استادی در ادامه با اشاره به جمله معروف امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه پشتیبان ولایت فقیه باشید تا آسیبی به مملکت شما نرسد، تصریح کرد: هر کس قدمی بردارد که نتیجه آن تضعیف ولایت باشد این انحراف و خواسته دشمن است؛ متاسفانه گاهی دوستان کار دشمنان را می کنند.

وی از پیشرفت ها و دستاوردهای نظام اسلامی در عرصه های مختلف تجلیل کرد و گفت: با وجود پیشرفت هایی که ما در عرصه های مختلف داشته ایم، اما متاسفانه باید اذعان کنیم که در عرصه اخلاق نقص داریم و باید در این امور به خوبی حرکت کنیم، چراکه خواسته امام اخلاق و تهذیب نفس بود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: متاسفانه بسیاری از بداخلاقی ها از جمله غیبت، تهمت و دروغ در جامعه رواج پیدا کرده است، که البته دعا می کنیم این گونه نباشد.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم تاکید کرد: اگر انقلابی باشیم و اخلاق را رعایت نکنیم به نظام ضربه می زنیم و باید بیش از پیش مراقب این مساله باشیم.

امام خمینی منادی وحدت شیعه و سنی بود

آیت الله استادی از امام خمینی(ره) به عنوان منادی وحدت شیعه و سنی یاد و بیان کرد: اگر کاری انجام شود که به تفرقه وحدت شیعه و سنی دامن زده شود، این برخلاف روش و مشی امام است.

این عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه تفرقه افکنی تضعیف نظام و مکتب اهل بیت است نه تقویت آن، ابراز داشت: امام خمینی(ره) مصالح کلی اسلام و نظام را در نظر می گرفت، امروز روزی نیست که با هم اختلاف داشته باشیم، مقام معظم رهبری هم در این راستا تاکیدات ویژه ای دارند و همه باید به آن توجه کنند.

وی با تشریح خدماتی که امام خمینی(ره) نسبت به ایران، اسلام و جهان انجام داده گفت: بالاترین خدمتی که امام امت انجام داد این است که مکتب اهل بیت(ع) را در دنیا مطرح کردند، امروز در دنیا شیعه مطرح است چرا باید کاری انجام دهیم که به جای سود زیان داشته باشد.

آیت الله استادی گفت: باید پاسدار و نگهبان مکتب اهل بیت باشیم و با عمل به سیره امام راحل در راستای نشر معارف اهل بیت بیش از پیش بکوشیم. /924/پ201/ج
ارسال نظرات