۱۵ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۷:۵۸
کد خبر: ۱۰۶۲۲۹

جمعیت الوفاق بحرین جلوگیری از حضور مردم در نماز جمعه را محکوم کرد

خبرگزاری رسا ـ جمعیت الوفاق اسلامی بحرین از جلوگیری نیروهای امنیتی این کشور از حضور مردم در نماز جمعه به شدت انتقاد کرد.
انجمن الوفاق اسلامي بحرين
به گزارش خبرگزاری رسا، جمعیت شیعی الوفاق اسلامی بحرین در بیانیه ای از اقدام نیروهای امنیتی این کشور در جلوگیری از حضور شهروندان در نماز جمعه شهرهای مختلف به شدت انتقاد کرد.

در این بیانیه آمده است: متاسفانه وضعیت کشور به جایی رسیده است که مقامات با قرار دادن ایست های بازرسی و کنترل شدید امنیتی از حضور شهروندان در نماز سیاسی و عبادی جمعه جلوگیری کرده و با سنگ اندازی در راه رسیدن نمازگزاران به اماکن عبادت، به ساده ترین حقوق آزادی دینی که غیرقابل تجاوز است پا می گذارند.

الوفاق افزود: پسرفت امنیتی که از زمان یورش نظامیان به میدان اللولوه آغاز شد با جلوگیری از حضور شهروندان در نماز جمعه افزایش یافت. مردم امیدوار بودند با لغو وضعیت فوق العاده در این کشور، دیگر شاهد خشونت و عنف نباشند، اما آنچه روز جمعه رخ داد این امیدها را نقش بر آب و اوضاع را بدتر از گذشته کرد.

این جمعیت رژیم را به آزادی بیان دعوت کرد و اظهار داشت: دولت باید این حق را به مردم بدهد که با شیوه های مسالمت آمیز، نظرات خود را بیان کنند و شعائر دینی را به صورت آزادانه انجام دهند. رژیم موظف است خشونت و قصاص را متوقف کند و حقوق شهروندان را به آنان بازگرداند.

جمعیت معارض رژیم آل خلیفه از گسترش فتنه های طایفه ای در این کشور انتقاد کرد و ادامه داد: برخی از وزرا و مسوولان دولتی هنگامی که به خارج از کشور می روند به گونه ای سخن می گویند که انگار نماینده یک طایفه و مذهب خاصی هستند، این امر نشاندهنده اوج بحران سیاسی است. این اقدامات نشان می دهند که مسوولان به هیچ وجه حس مسوولیت پذیری ملی را درک نکرده و به واقع نماینده حکومت نیستند، بلکه نمایندگان جریان و مذهب خاصی تلقی می شوند که به شدت زشت و شرم آور است.

الوفاق در بخش دیگری از این بیانیه، محاکمه شهروندان را محکوم کرد و بیان داشت: صدها تن از شهروندان در حال حاضر به دلیل حضور در تجمعات غیرقانونی در دادگاه محاکمه می شوند، اما افرادی که در مناطق مختلف با سلاح سرد به ضرب و شتم مردم می پردازند از محاکمه مبرا هستند.

این جمعیت تاکید کرد: درگیری در پارلمان بحرین که با سخنان و اظهارات زشت برخی از نماینده ها همراه بود و بدون هیچ گونه مواخذه ای پایان یافت، معیار دوگانه نظام را نشان می دهد که در برابر برخی از افراد بی تفاوت بوده، ولی برخی دیگر از شهروندان را به دلیل حضور در تجمعات از کار بیکار می سازد./980/ب902/گ
ارسال نظرات