۱۷ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۰:۲۸
کد خبر: ۱۰۶۳۰۶
حجت الاسلام و المسلمین نکونام:

بسیاری از زوایا و برکات انقلاب اسلامی برای نسل جوان تبیین نشده است

خبرگزاری رسا ـ رییس مؤسسه فرهنگی و هنری ظهور شفق، با تحسین دستاوردهای بی نظیر انقلاب اسلامی ایران، گفت: متاسفانه هنوز بسیاری از ابعاد شخصیتی امام راحل و دستاوردهای انقلاب اسلامی برای جامعه و نسل جوان تبیین نشده است.
حجت الاسلام و المسلمين محمد رضا نکونام
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا نکونام از اساتید درس خارج حوزه علمیه قم و رییس مؤسسه فرهنگی و هنری ظهور شفق، دوشنبه شب در دیدار مسؤولان روزنامه فرهنگ آشتی، با اشاره به نقش روحانیت و مردم در انقلاب اسلامی ایران، ابراز داشت: در انقلاب اسلامی ابتدا مرحوم امام حرکت خود را آغاز کردند و بعدا روحانیت و مردم همراه نهضت اسلامی شدند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به شخصیت امام خمینی(ره) گفت: بعد از ارتحال مرحوم آقای بروجردی، خیلی ها می گفتند مرجعیت تمام شده است، اما به فضل الهی به برکت امام این گونه نشد.

وی تصریح کرد: مرجعیت امام(ره) با مرجعیت آقای بروجردی قابل قیاس نیست، چراکه مرجعیت ایشان در قم بوده و مرجعیت امام راحل به صورت جهانی بود.

استاد حوزه علمیه قم با تحسین دستاوردهای بی بدیل نظام اسلامی ایران، گفت: قیمت امروز ایران، به قیمت جهان قبل از انقلاب می ارزد و این دستاورد و برکت کمی نیست.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام با بیان اینکه به برکت انقلاب اسلامی دورافتاده ترین روستاهای کشور از نعمت های فراوانی برخوردارشده اند، تصریح کرد: بسیاری که الان در کشور اختلاف می کنند نمی دانند که انقلاب اسلامی چه نعمتی است و همه باید از این نعمت حراست و پاسداری کنند.

وی با بیان اینکه امدادهای غیبی شامل حال امام خمینی(ره) و خدا خیلی به ایشان لطف داشت، بیان کرد: بسیاری از زوایای انقلاب اسلامی برای نسل جوان تبیین نشده و ضروری است ابعاد شخصیتی امام راحل و دستاوردهای انقلاب اسلامی برای جامعه به ویژه نسل جوان تبیین شود.

وی با بیان اینکه جوان بودن جمعیت کشور در زمان انقلاب اسلامی یک حسن و امتیاز بود، ابراز داشت: در حال حاضر نیز کشور ما کشوری جوان است و باید از این فرصت به بهترین شکل ممکن استفاده کرد.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم تصریح کرد: آنچه امروز در کشور مشکل ما است، نخست این است که اسلام مستند باشد، نباید بی سند حرف گفت و سخن به میان آورد.

وی با بیان اینکه دین باید مستندسازی شود، گفت: علت برخی از دین گریزی ها به این دلیل است که دین را خوب معرفی و مستندسازی نکرده ایم و متاسفانه بخش عمده ای از حوزه های ما این توان را ندارند.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام افزود: مردم ما مردمی دیندار هستند، منتهی ما نتوانسته ایم آموزه های دینی را به درستی برای آنها تبیین و عرضه کنیم.

استاد حوزه علمیه قم افزود: مشکل دیگر جامعه ما صدق است، اگر مردم در صداقت ما شک کنند اگر آنها را به توپ هم ببندیم به دردشان نمی خورد.

وی تاکید کرد: الان جامعه ما نیاز به صدق دارد و باید به جای اینکه چندین ساعت حرف بزنیم باید عمل کنیم و در این راستا علما، مسؤولان و همه موظف هستند.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام با بیان اینکه مبانی دینی را باید با زبان قابل فهم برای جامعه و نسل جوان ارائه و تبیین کرد، اظهار داشت: دین را نباید تحریف، اما باید با نوگرایی دین را به نحو جذاب برای نسل جوان ارائه کرد.

وی تاکید کرد: کشورهای غربی وآمریکایی به قدری مضحک شده اند که مردم خودشان هم به این مساله پی برده اند که اینها بی محتوا هستند، ما مبانی غنی داریم و باید با صدق، نوگرایی و بسته بندی جدید این مبانی را تبیین کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام تاکید کرد: روحانیت باید با حسن رفتاری، صدق نیت و صفا نسل جوان و جامعه را به سمت خوبی ها هدایت کنند. /924/پ202/ج
ارسال نظرات