۱۷ خرداد ۱۳۹۰ - ۲۰:۴۲
کد خبر: ۱۰۶۳۸۲
خطیب جمعه نجف:

نظام اسلامی ایران الگوی حکومت اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه نجف اشرف در مراسم بیست و دومین سالروز ارتحال امام، ایران را به صخره ای در برابر دشمنان دین توصیف کرد.
سيدصدرالدين قبانچي خطيب جمعه نجف مراسم سالروز ارتحال امام در کوفه
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین سید «صدرالدین قبانچی» خطیب جمعه نجف اشرف در مراسمی که روز گذشته به مناسبت بیست و دومین سالروز ارتحال حضرت امام خمینی (ره) و با حضور علما، استادان و طلاب علوم دینی در دانشکده علوم دینی امام مهدی (عج) کوفه برگزار شد با اشاره به ویژگی های امام راحل گفت: امام خمینی (ره) فراتر از یک فقیه و عارف بود، ولی ویژگی بارز ایشان، انقلاب شکوهمند جمهوری اسلامی و آزادی ملت ایران بود.

وی از تاثیر اندیشه های انقلابی امام بر جهانیان یاد کرد و افزود: جهانیان به شدت تحت تاثیر پیروزی انقلاب اسلامی در ایران قرار گرفته و از آن زمان تاکنون درصدد تغییر و تحول هستند. فروپاشی شوروی، تاسیس شوراهای ملی در عراق، عربستان و کویت، تبدیل مساله فلسطین به مساله ای اسلامی و قیام ملت های اسلامی در حال حاضر از برکات و اثرات نهضت اسلامی امام خمینی (ره) است.

حجت الاسلام قبانچی تصریح کرد: مسلمانان همواره در پی جواب این سوال بودند که آیا اسلام، نظریه ای درباره حکومت دارد که رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران این نظریه را به همگان نشان داد و جواب روشنی به مردم داد. امروزه هیچ فردی نمی تواند اشکالی نسبت به کارآیی این نظریه وارد کند.

خطیب جمعه نجف اشرف نظام اسلامی ایران را الگوی حکومت اسلامی توصیف کرد و اظهار داشت: جهانیان و حتی مسلمانان بر این نظریه که اسلام نمی تواند یک حکومت را تشکیل و اداره کند اتفاق نظر داشتند و معتقد بودند که دین توانایی اداره یک نظام را ندارد، شیعیان نیز که در طول تاریخ با مصایب و سختی های فراوانی متحمل شده اند در جستجوی چنین نظامی بودند.

وی تاکید کرد: بیش از 35 سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران گذشته و ایران در زمینه های مختلف اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و روابط خارجه، قدرتمند و ثابت قدم است و آرزوی تحقق نظام اسلامی را برای مسلمانان برآورده ساخت.

سید صدرالدین قبانچی نقش علما را در موفقیت نهضت های مردمی پررنگ خواند و بیان داشت: برخی از مفکران تاکید می کنند که دین اسلام تنها برای تربیت بشریت آمده است و توانایی اداره نظام و حکومت را ندارد، اما آنچه اکنون مشاهده می کنیم اینست که بیداری اسلامی با رهبری علمای دین آغاز و در حال موفقیت است و در مقابل نیز همه انقلاب های نظامی به شکست انجامیده اند.

خطیب جمعه نجف ادامه داد: ایران الگوی زیبایی را از نظریه حکومت اسلامی نشان داد و قطار پیشرفت در این کشور در همه زمینه ها خصوصا اقتصادی و تکنولوژی نظامی به سرعت در حال حرکت و گسترش است.

وی خاطر نشان ساخت: اسلام در جمهوری اسلامی ایران در نزد سایر ملت ها به صخره ای در برابر دشمنان علمای دین تبدیل شده و همه این امور به دلیل ارتباط با خداوند متعال است. نظام نوین عراق نیز به دلیل همین رابطه با پروردگار در حال پیشرفت و تقویت است و باید بگویم که هر چه هم اکنون در جهان رخ می دهد، امتداد تجربه انقلاب اسلامی است./980/ب902/گ
ارسال نظرات