۱۹ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۱
کد خبر: ۱۰۶۴۹۱
با حضور طلاب و مبلغان؛

طرح نشاط معنوی در بقاع متبرکه آذربایجان غربی اجرا می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر گروه تبلیغی و اعزام مبلغان اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی از اجرای طرح نشاط معنوی برای دومین سال در بقاع متبرکه استان خبر داد.
فعاليت فرهنگي مبلغان حوزه علميه در تابستان
حجت الاسلام مهدی حمیدی، مدیر گروه تبلیغی و اعزام مبلغان اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه با اشاره به طرح سراسری نشاط معنوی اظهار داشت: این طرح به منظور بهینه‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در تابستان، تقویت بنیه اعتقادی و مذهبی قشر نوجوان و جوان با استفاده از فضای معنوی امامزادگان، ترویج اندیشه‌‌های ناب ‌امام خمینی‌(ره) و مقام معظم رهبری و تبلیغ و ترویج فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی امامزادگان و بقاع متبرکه و بسترسازی برای ایفای نقش فعال بقاع متبرکه و امامزادگان به عنوان قطب فرهنگی اجرایی می‌شود.

وی با بیان این‌که طرح نشاط معنوی برای دومین سال در سطح بقاع متبرکه استان برگزار می شود، افزود: مخاطبان این طرح دانش‌آ‌موزان دختر و پسر هشت تا شانزده ساله در سه مقطع ابتدایی، راهنمایی و متوسطه هستند که در کلاس‌های تفکیک شده با مباحث در نظر گرفته شده آشنا می‌شوند.

حجت الاسلام حمیدی تصریح کرد: علاقه‌مندان می‌توانند از شانزدهم خرداد تا سوم تیرماه نسبت به نام‌نویسی جهت شرکت در طرح به ادارات اوقاف و امور خیریه و بقاع متبرکه سطح استان مراجعه کنند.

به گفته این مسؤول، طرح نشاط معنوی با حضور بیست روحانی در شهرهای ارومیه، خوی، میاندوآب، سلماس، نقده و چایپاره اجرایی خواهد شد.

حجت الاسلام حمیدی خاطرنشان کرد: مدت دوره طرح در دو بازه زمانی تعریف شده که دوره اول از چهارم تیر ماه تا پنجم مرداد و دوره دوم از ده مرداد ماه تا پانزدهم شهریور به طول می‌انجامد.

مدیر گروه تبلیغی و اعزام مبلغان اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی اجرای برنامه های متنوع متناسب با سن دانش آموزان را از اولویت‌های طرح اعلام و خاطرنشان کرد: مباحث قرآنی، آموزش روخوانی و روانخوانی، آموزش آداب اسلامی و اجتماعی، داستان‌های زندگانی پیامبران و امامان معصوم، آموزش احکام متناسب، طهارت و نماز از مواد آموزشی دوره ابتدایی است.

حجت الاسلام حمیدی مباحث قرآنی، آموزش قرائت، حفظ و مفاهیم قرآن کریم، بیان اصول عقاید با محوریت نبوت، امامت، آموزش آداب اسلامی و اجتماعی، داستان‌های زندگانی پیامبران و امامان معصوم، آموزش احکام متناسب تقلید، تکلیف، طهارت به ویژه وضو و غسل، نماز، روزه، مباحث اخلاقی از قبیل هنجارهای ارتباطات اجتماعی و دوستیابی و کلاس‌های هنری همچون آموزش خطاطی، نقاشی را از جمله برنامه‌های آموزشی مقطع راهنمایی اعلام کرد.

وی اظهار داشت: کلاس‌های دوره متوسطه شامل مباحث قرآنی، آموزش معارف قرآن کریم، بیان اصول عقاید با محور توحید، نبوت، امامت و ولایت فقیه، بیان احکام شرعی به ویژه احکام جوانان و نوجوانان، مباحث اخلاقی از جمله روابط اجتماعی، رفتار با پدر و مادر، حجاب، برگزاری جلسات پاسخ به شبهات دینی با استفاده از اساتید مجرب و کلاس‌های هنری از جمله آموزش خطاطی و نقاشی است.

این مقام مسؤول با اشاره به برگزاری برنامه های جنبی و تفریحی نیز گفت: مسابقات فوتبال، شنا، تیراندازی، دومیدانی، برگزاری اردوهای سیاحتی، زیارتی به اماکن مقدسه و مناطق تفریحی استان، برپایی نماز جماعت و قرائت ادعیه و برگزاری مراسم مذهبی در این اماکن متبرکه، فعال کردن خدام افتخاری فرهنگی بقاع، برگزاری مسابقات فرهنگی و کتابخوانی، فعال کردن کتابخانه‌ های امامزادگان و بقاع متبرکه نیز از جمله این برنامه هاست.

حجت الاسلام حمیدی در پایان بیان کرد: پس از برگزاری آزمون پایان دوره به صورت کتبی و شفاهی و ثبت نمرات، برای افراد گواهی پایان دوره صادر و به نفرات برتر جوایزی اهدا می ‌شود./936/پ202/س
ارسال نظرات